הישראלים נאלצים להישאר בארץ, וחלק מחברות האופנה מצמצמות את ההנחות לנוכח הביקושים ‏הגדלים. כך עולה מדוחות שפרסמו היום (ב') גולף ודלתא לרבעון השלישי, בו הן מציגות שיפור במכירות ‏וברווחיות.‏
הרווח הגולמי של קבוצת גולף שבשליטת אייל גרינברג הסתכם ב-123.4 מיליון שקל, לעומת ‏‏119.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר ‏מירידה בשיעור ההנחות", מצוין במפורש בדוח.‏
1 צפייה בגלריה
רשת גולף
רשת גולף
רשת גולף
(צילום: יובל חן)
קבוצת דלתא, שבשליטת אייזק דבח, דיווחה על גידול של 39% ברווח הגולמי ברבעון, מ-‏‏122.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-170.4 מיליון שקל. שיעור הרווח מהמכירות ‏עמד על 59%, לעומת 57.1% ברבעון המקביל אשתקד. "הגידול בשיעור הרווח הגולמי מסך ‏המכירות נבע בעיקר מדיוק תמהיל המוצרים ומגידול בביקושים שתרם למכירתם בשיעורי ‏הנחה מופחתים", מסבירה החברה.‏
לאחר שרוב חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לארץ בעקבות המלחמה, טיפסו מחירי ‏כרטיסי הטיסה בחדות והותירו את הישראלים בבית. תנועת הנוסעים בנתב"ג הגיעה לשפל ‏של 30 עד 36 אלף נכנסים ויוצאים ליום, וכתוצאה מכך עלתה צריכת המזון, הביגוד ומוצרי ‏הצריכה בישראל. את ההשפעה של הירידה החדה בטיסות לחו"ל אפשר לראות זאת גם ‏בתוצאות המשופרות של רשתות המזון ברבעון הקודם.‏
כלל יסוד בכלכלה קובע שכשהביקושים עולים, ההנחות שנועדו לפתות את הצרכן לרכוש ‏מצטמצמות. ההנחות והמבצעים השונים, בעיקר בסוף עונה, נועדו לסייע לחברות להיפטר ‏מכמות גדולה של מלאים שהצטברו, אולם באופן טבעי, התופעה הזו פוחתת בשוק של ‏ביקושים גבוהים.‏

עדיקה נמחקה – וגולף עברה מהפסד לרווח

השיפור ברווחיות לא מגיע רק מצמצום הנחות. גולף ביצעה תוכנית התייעלות מקיפה, סגרה ‏סניפים מפסידים, צמצמה עובדים ונפטרה מעדיקה ההפסדית – פעולות שהעבירו אותה ‏ברבעון זה מהפסד לרווח.
גולף דיווחה על רווח נקי של 12 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, לעומת הפסד של 17 ‏מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עלה ברבעון ‏השליש ב-2.5%.‏
דלתא מפעילה בישראל 223 חנויות, ובהן תשע חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט ושל ‏Bath & ‎Body Works‏. החברה סיימה את הרבעון השלישי בעלייה של 35% בהכנסות, שצמחו ל-‏‏289 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות, כולל אתרי האונליין, זינקו ב-22% לעומת הרבעון ‏הקודם. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-15.2%, לעומת 10.9% ברבעון המקביל. החברה ‏סיימה את הרבעון ברווח נקי של 30.6 מיליון שקל – זינוק של 88%.‏
"השקנו קטגוריות חדשות, ואנחנו ממשיכים לדייק במוצרים", ‏אומרת מנכ"לית דלתא, ענת בוגנר. "מכרנו יותר מוצרים בתחילת העונה, ולכן ההנחות של ‏סוף עונה היו מעטות".‏