הישראלים נאלצים להישאר בארץ, וחלק מחברות האופנה מצמצמות את ההנחות לנוכח הביקושים הגדלים. כך עולה מדוחות שפרסמו היום (ב') גולף ודלתא לרבעון השלישי, בו הן מציגות שיפור במכירות וברווחיות.
הרווח הגולמי של קבוצת גולף שבשליטת אייל גרינברג הסתכם ב-123.4 מיליון שקל, לעומת 119.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות", מצוין במפורש בדוח.
קבוצת דלתא, שבשליטת אייזק דבח, דיווחה על גידול של 39% ברווח הגולמי ברבעון, מ-122.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-170.4 מיליון שקל. שיעור הרווח מהמכירות עמד על 59%, לעומת 57.1% ברבעון המקביל אשתקד. "הגידול בשיעור הרווח הגולמי מסך המכירות נבע בעיקר מדיוק תמהיל המוצרים ומגידול בביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים", מסבירה החברה.
לאחר שרוב חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לארץ בעקבות המלחמה, טיפסו מחירי כרטיסי הטיסה בחדות והותירו את הישראלים בבית. תנועת הנוסעים בנתב"ג הגיעה לשפל של 30 עד 36 אלף נכנסים ויוצאים ליום, וכתוצאה מכך עלתה צריכת המזון, הביגוד ומוצרי הצריכה בישראל. את ההשפעה של הירידה החדה בטיסות לחו"ל אפשר לראות זאת גם בתוצאות המשופרות של רשתות המזון ברבעון הקודם.
כלל יסוד בכלכלה קובע שכשהביקושים עולים, ההנחות שנועדו לפתות את הצרכן לרכוש מצטמצמות. ההנחות והמבצעים השונים, בעיקר בסוף עונה, נועדו לסייע לחברות להיפטר מכמות גדולה של מלאים שהצטברו, אולם באופן טבעי, התופעה הזו פוחתת בשוק של ביקושים גבוהים.
עדיקה נמחקה – וגולף עברה מהפסד לרווח
השיפור ברווחיות לא מגיע רק מצמצום הנחות. גולף ביצעה תוכנית התייעלות מקיפה, סגרה סניפים מפסידים, צמצמה עובדים ונפטרה מעדיקה ההפסדית – פעולות שהעבירו אותה ברבעון זה מהפסד לרווח.
גולף דיווחה על רווח נקי של 12 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עלה ברבעון השליש ב-2.5%.
דלתא מפעילה בישראל 223 חנויות, ובהן תשע חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט ושל Bath & Body Works. החברה סיימה את הרבעון השלישי בעלייה של 35% בהכנסות, שצמחו ל-289 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות, כולל אתרי האונליין, זינקו ב-22% לעומת הרבעון הקודם. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-15.2%, לעומת 10.9% ברבעון המקביל. החברה סיימה את הרבעון ברווח נקי של 30.6 מיליון שקל – זינוק של 88%.
"השקנו קטגוריות חדשות, ואנחנו ממשיכים לדייק במוצרים", אומרת מנכ"לית דלתא, ענת בוגנר. "מכרנו יותר מוצרים בתחילת העונה, ולכן ההנחות של סוף עונה היו מעטות".