מחירי הדלק ממשיכים לעלות: המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעלה ל-6.36 שקלים לליטר באוגוסט, עלייה של חמש אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.44 שקלים לליטר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההתייקרות של חמש אגורות באוגוסט מצטרפת למגמת העלייה של מחירי הדלק בחודשים דצמבר, ינואר, פברואר מרץ, אפריל מאי, יוני ויולי, כאשר מאז נובמבר 2020 עלה מחיר הדלק בשקל ושלוש אגורות - מ-5.34 שקל לליטר ל-6.36 שקל.
מאז 2006, אז התחיל משרד האנרגיה לפרסם את מחירי הדלק באתר האינטרנט שלו, המחיר הנמוך ביותר עמד על 4.79 שקל לליטר בתדלוק עצמי לפני שנה - במאי 2020. לפני התפרצות הקורונה בישראל, שהורידה את מחירי הדלק לשפל של כל הזמנים, מחיר הדלק עמד על 5.92 שקלים במרץ 2020. המחיר הגבוה ביותר נרשם בספטמבר 2012 אז עלה ליטר אחד בשירות עצמי 8.12 שקל.
74% ממחיר ליטר דלק הם מיסים והוצאות שיווק, כך שמחיר הדלק עצמו הוא למעשה רק 26% מהמחיר לצרכן. ישראל היא אחת המדינות עם שיעור המיסוי הגבוה ביותר בעולם על דלק. במשרד האוצר חוששים כי כבר בקרוב יירדו הכנסות המדינה ממיסים על דלק למכוניות בשל המעבר המהיר יחסית למכוניות הנוסעות על טעינה בחשמל. מהסיבה הזאת כבר מכינים באוצר שיטות מיסוי חדשות, שיפצו על ההפסד. בין השאר מוצע לגבות מס לפי הנסועה - מי שיסע יותר קילומטרים ישלם יותר - וכמו כן גביית אגרות גודש בכניסות לערים הגדולות.