אם אתם בעלי עסק קטן (עד מחזור עסקים של 300 אלף שקל בשנה), תוכלו לקבל עוד החודש את הפיצוי המובטח מהמדינה לנזקים שנגרמו לכם בתקופת שיא התפשטות זן האומיקרון, אולם אם יש לכם עסק עם מחזור גדול, תצטרכו לחכות לא מעט זמן, כנראה לחודש אוקטובר, אחרי החגים. הסיבה לכך היא הצורך בבדיקת הדוחות, ושלא יהיה צורך בהחזרת המענקים כפי שקרה בפעם הקודמת שהעסקים קיבלו סיוע מהמדינה.
רשות המסים הודיעה היום (שלישי) כי נפתחה האפשרות להגשת בקשות למענק הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות התפרצות זן האומיקרון בחודשים ינואר-פברואר 2022. ניתן לעשות זאת באתר רשות המיסים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קניון הזהב ריק עקב הנחיות משרד הבריאות
קניון הזהב ריק עקב הנחיות משרד הבריאות
קניון הזהב
(צילום: נדב אבס)
כזכור, זן האומיקרון גרם למאות אלפי מבודדים בארץ, ולירידה בפעילות המשק, שהתבטאה בין היתר בפגיעה בעסקים ובצמיחה שלילית של 1.6% ברבעון הראשון של 2022.
המענק עבר בחקיקה ביוזמתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, ואושר ביום חמישי האחרון אחרי שינויים בכנסת - הפחתת שיעור הנזק המאפשר סיוע מ-35% ל-25%, והגדלת מחזור העסקים הזכאי מ-60 ל-80 מיליון שקל.
במסגרת זו יוכלו להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים, לרבות מלכ"רים בעלי מחזור שנתי של 18 אלף שקל ועד 80 מיליון שקל בשנה, שחלה ירידה של לפחות 25% במחזור הפעילות שלהם בחודשים ינואר-פברואר 2022, ביחס לתקופות הבסיס כהגדרתן בחוק (2019, או תקופה מאוחרת יותר לעסקים חדשים).
לצורך עמידה בתנאי הזכאות וחישוב המענק, על העסקים להגיש את כל הדוחות התקופתיים למע"מ, והדוחות השנתיים למס הכנסה, הנדרשים לצורך חישוב המענק. הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים. כאמור, עוסק יחיד שמחזור עסקו בשנת הבסיס היה עד 300 אלף שקל יגיש בעצמו את הבקשה באזור האישי שלו, וזמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו לא יארך יותר משבוע אחד.
יתר בעלי העסקים יכולים להגיש את הבקשה בעצמם או על ידי מייצג מטעמם. במקרה זה, אם הבקשה הוגשה בהתאם להנחיות, זמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו הוא עד 100 ימים. כמו כן, אם התביעה הוגשה במועד, אך נדרשו הבהרות או השלמות לגביה, תועבר לעוסק מקדמה של עד 60% מהסכום לו זכאי בהתאם לשיקול דעת המנהל, עד להשלמת הטיפול בבקשה. עם השלמת הטיפול תשולם יתרת המענק לחשבון הבנק המצוין בטופס. העוסקים יקבלו מידע על כל פעולה שתתבצע במהלך הטיפול בבקשה באמצעות הודעת טקסט ודואר אלקטרוני. את הבקשה למענק ניתן להגיש החל מהיום ועד ל-10 באוקטובר 2022.