ענקית תוכנת הביטוח אפלייד סיסטמס (Applied Systems) רוכשת את פלאנק (Planck) הישראלית שמפתחת פלטפורמה מבוססת AI לאיסוף נתונים ומידע עסקי פומבי עבור חברות ביטוח מסחרי. החברות סירבו לפרסם את שווי העסקה אך על פי הערכת כלכליסט מדובר בכ-300 מיליון דולר. מאז הקמתה ב-2016 פלאנק גייסה 73 מיליון דולר משורה של קרנות הון סיכון מובילות - Team8, 3L Capital, Greenfield Partners, Viola Fintech, Arbor Ventures, Vintage ו-Eight Roads.
בפלאנק מועסקים 65 עובדים שייקלטו בחברה הרוכשת שתקים מרכז לראשונה בישראל. אפלייד היא חברה פרטית שמעסיקה כ-2,700 עובדים ומוחזקת על ידי קרן הפרייבט אקוויטי H&F.
1 צפייה בגלריה
אמיר כהן (מימין), אלעד צור ודוד שפירו, מייסדי Planck
אמיר כהן (מימין), אלעד צור ודוד שפירו, מייסדי Planck
אמיר כהן (מימין), אלעד צור ודוד שפירו, מייסדי Planck
(צילום: באדיבות Planck)
המוצר של פלאנק מייצר ללקוחות תובנות מבוססות דאטה המסייעות להן בהערכת רמות הסיכונים, קידום תהליכי חיתום והגדלת הפרמיות תוך כדי הפחתת ההוצאות. חברות וסוכנויות ביטוח משתמשים בפלטפורמה שלה לחיתום, חידוש חוזים, הצעות מחיר מידיות ובניית מודלים אקטואריים מדויקים יותר.
אפלייד סיסטמס היא ספקית התוכנה הגדולה בעולם הביטוח לתוכנה מבוססת ענן, ומוצריה כוללים מערכות ניהול סוכנויות ותיווך לארגונים בתעשיית הביטוח. לחברה אלפי לקוחות ברחבי ארה"ב, קנדה, בריטניה ואירלנד, והיא מחזיקה במרבית השוק הגלובלי בתחום. רכישה זו תאפשר לה להרחיב את ההזדמנויות לרתום את הערך של AI כדי ליצור אוטומציה חכמה לאורך מחזור חיי הביטוח.
פלאנק הוקמה ב-2016 על ידי אלעד צור (מנכ"ל), אמיר כהן (CTO) ודוד שפירו (מייסד שותף), להם ניסיון רחב בעולמות הביטוח, הטכנולוגיה ובפרט ה-AI. בטרם הקמת פלאנק, צור הקים את חברת BlueTail, אשר נרכשה על ידי הענקית סיילספורס, וזו היוותה בסיס משמעותי לתחילת פעילותה של סיילספורס בישראל. ביחד עם כהן ניהל צור את הארכיטקטורה של פלטפורמת הבינה המלאכותית בסיילספורס, שמותגה מחדש כ-Salesforce Einstein. שפירו הוא פנים מוכרות בענף הביטוח. הוא כיהן במשך כעשור כמנכ"ל Earnix, חברת סטארט-אפ בתחום ה-Insurtech האנליטי והפך אותה לאחת השחקניות המובילות בתחום.
בשיחה עם כלכליסט אמר צור: "המו"מ היה קצר מאוד. הוא החל ברבעון האחרון ונמשך שלושה חודשים בלבד. אני שמח שאפלייד ראו עין בעין איתנו את הצורך להשאיר את כל עובדי החברה . הם גם יהנו מהאקזיט וגם יצטרפו לחברה החדשה. עובדי פלאנק שייכנסו לאפלייד יקבלו אחריות על כל תחום ה-AI והמוצרים בשוק המקומי והגלובלי. לי היה חשוב אישית להכניס גורם גלובלי חדש לישראל כמו שעשיתי לפני עשור עם סיילספורס".
הרכישה של פלאנק מהווה כניסה ראשונה של אפלייד לישראל, ולאחר הרכישה כל עובדיה של פלאנק ייקלטו לאפלייד סיסטמס ויהוו מרכז פיתוח מקומי שיתמקד בהמשך פיתוח מוצרי הבינה המלאכותית של פלאנק, וכן בבניית פתרונות מבוססי AI לכלל מוצרי אפלייד. מייסדי פלאנק יצטרפו לצוות ההנהלה כאשר צור יכהן כ- Chief AI Officer של Applied Systems ויוביל את התחום כולו לרוחב כל מוצרי החברה.