ציר יגאל אלון בתל אביב בדרך להפוך לצפוף יותר: חברת מבנה נדל"ן דיווחה היום (ה') לבורסה על החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב לדחות עררים שהוגשו נגד תוכנית שהיא מקדמת להקמת קומפלקס משרדים, תעסוקה ומגורים ברחוב העסקים המרכזי שבעבר המזרחי של איילון. בין היתר נטען בערר כי התוכנית סותרת את הוראות תוכנית המתאר לעיר תל אביב וכי עליה להיות מקודמת על ידי הוועדה המחוזית, אולם בוועדת הערר דחו את הטענות.
התוכנית להקמת הפרויקט כוללת הקמת 3 מגדלים בני 47 קומות כל אחד – מגדל אחד עם 400 דירות מגורים בשטח 41.6 אלף מ"ר; ושני מגדלים בשטח 125 אלף מ"ר שיוקצו לשימושי משרדים ותעסוקה. היא משתרעת על שטח כולל של כ-18,525 מ"ר, מתוכו כ-5,500 מ"ר המיועדים למבנה ציבור, בין הרחובות יגאל אלון ממערב לשכונת ביצרון, רחוב עמינדב מדרום ורחוב מיטב ממזרח.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של הפרויקט
הדמיה של הפרויקט
הדמיה של הפרויקט
(הדמיה: מבנה נדל"ן)
עוד כוללת התוכנית שימור המבנה ההיסטורי "המשביר המרכזי", שבמשך שנים הושכר לפירמת רואי החשבון EY (ארנסט אנד יאנג), אשר עברו לפני כשנתיים למתחם מידטאון מהעבר השני של איילון. שאר השטח, שכולל בעיקר מגרשי חניה, ייהרס לטובת הפרויקט החדש.
התוכנית, שאושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המקומית ביוני 2023 ונערכה על ידי אדריכל דני קייזר, סמוכה לתחנת המטרו העתידית "יצחק שדה" וממשיכה את מרכז העסקים שעל ציר יגאל אלון. בחברה מעריכים כי לאחר דחיית העררים היא צפויה לקבל תוקף בתקופה הקרובה, כאשר המשמעות היא שניתן יהיה להוציא היתר בנייה.
מדובר בפרויקט שני של החברה בציר יגאל אלון, שקודם על ידי סמנכ"ל ההנדסה היוצא של החברה, יורם גת, ועו"ד שמואל לכנר ממשרד עוה"ד נשיץ ברנדס אמיר. שווי הפרויקט בספרי החברה נכון ל-31 במרץ השנה נאמד ב-715 מיליון שקל, זאת לעומת שווי של 690 מיליון שקל לפני כשנה.
בשנה הבאה תסתיים הקמת פרויקט "הסוללים" שקידמה מבנה, שאכלוסו צפוי במהלך 2026. מתחם הסוללים הוא פרויקט עירוב שימושים של משרדים, מסחר ומגורים הכולל שני מגדלי משרדים בני 13 ו-37 קומות בשטח של כ-70 אלף מ"ר, לצד שני מגדלי מגורים בני 33 קומות כל אחד עם 360 יחידות דיור ו-3,200 מ"ר של שטחי מסחר. בחברה מציינים כי בכך חיזקה את נוכחותה בשוק משרדי קלאס A בתל אביב.
עוזי לוי, מנכ"ל מבנה, מסר: "מבנה ממשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה כפי שאושרה על ידי דירקטוריון החברה – השבחת נכסים קיימים של החברה וגיוון תיק הנכסים שלה. תוכנית מבנה יגאל אלון תהיה אייקון בקו הרקיע של תל אביב. התוכנית, הסמוכה לקו מטרו, מציעה איכות חיים לתושבים ולעובדים במתחם. דחיית העררים ואישורה של התוכנית מאפשרים לחברה להתקדם לעיצוב אדריכלי של הבניין, להוצאת היתר ולבנייה עצמה. ראוי לציין את שיתוף הפעולה עם עיריית תל אביב".