נאמן אתר הנעלים הגדול בישראל, "שוז אונליין" קיבל לאחרונה את אישור בית המשפט ופרסם לפני מספר ימים הזמנה להציע הצעות לרכישת חברת או פעילות חברת "סיפקו אונליין" אשר הינה הבעלים והמפעילה של האתר "שוז אונליין". את ההצעות ניתן להגיש עד יום חמישי הקרוב.
השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה, הוציאה במחצית חודש מאי צו עיכוב הליכים לחברה המפעילה את האתר "שוז אונליין" ומינתה את הנאמן עו"ד יוסי בן נפתלי ממשרד עו"ד מטרי מאירי וכט ושות'. משמעות הצו, כי לא ניתן לפתוח או לנהל הליכים משפטיים כנגד החברה. במסגרת הבקשה שהגיש הנאמן לבית המשפט לפני מספר ימים, ביקש את אישורו למכור ציוד משרדי של החברה תמורת 15 אלף שקל. הנאמן פועל לאיתור ואיסוף מקורות כספיים שיאפשרו את הפעלתה של החברה ולו באופן מצומצם. מהבקשה שהגיש הנאמן לבית משפט עולה כי בימים הקרובים יגיש דו"ח ראשוני באשר לכדאיות הכלכלית בהבראת החברה ושיקומה או מול פירוקה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דקל סטולרו ויוסי כראדי
דקל סטולרו ויוסי כראדי
מייסדי שוז אונליין דקל סטולרו ויוסי כראדי
(צילום: אלעד גרשגורן)
הבעלים של האתר "שוז אונליין" חברת "סיפקו אונליין", הגישה החודש לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו לפתיחת הליכים. מטרת החברה היא תיווך בין ספק המוצרים לפלטפורמת הרכישה. התוכנה עליה מבוסס האתר מקשרת בין הצרכן לספק המוצר. כשעסקה מתבצעת דרך האתר, החברה מרוויחה מהפרש המחיר ממחיר המכירה למחיר הקנייה.
במסגרת הבקשה שהגישה החברה באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד מיתר נטען כי החברה נקלעה לקשיים עקב משבר כלכלי שפגע ביכולתה לגייס כספים. עוד נטען, כי החברה הינה חדלת פירעון ונצברו לה התחייבויות לספקים שמועד תשלומם חלף, בסך מוערך של כ-9.7 מיליון שקל וכן טרם שולמו משכורות לעובדים לחודש אפריל 2024 בסך כולל של כ- 327 אלף שקל, וזאת בנוסף לחובות נוספים לעובדים בגין גמר חשבון וכן חוב כולל בחשבונות הבנק של החברה של כמיליון שקלים. ב-11 באפריל התקבלה הצעה ממשקעים פרטיים לכניסה והשקעה בחברה אולם העסקה לא התממשה. ב-3 במאי התקבלה פנייה מגורם אשר הביע התעניינות להשקעה בחברה וקבלת השליטה בה אך פנייה זו לא התגבשה לכדי הצעה מחייבת ולכן פנתה החברה להגנת בית משפט.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )