הקבלן עודד שריקי מנתיבות שוב מסתבך: שריקי הובא אתמול בפני בית משפט השלום בקריית גת, בחשד לייבוא רכב יוקרה תוך ניצול זכויות עולה חדש שלא כדין במטרה להתחמק מתשלום מס. השופטת אחינעם צוריאל שחררה אותו בתנאים מגבילים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבקשת המעצר עולה כי בבית מכס אשדוד נערכת חקירה נגד שריקי בגין ייבוא רכב מסוג מרצדס ספרינטר יוקרתי שלא כדין. מדובר ברכב מסוג לימוזינה מפואר בעל מאפיינים ייחודיים כגון מושבי עור, מכונת קפה וכספת. על פי החשד, שריקי, שאחד מתחביביו הוא לאסוף רכבי יוקרה מסוגים שונים כאשר חלקם מיובאים מחו"ל ומשוחררים מהמכס בהליך ייבוא אישי, פעל יחד עם מעורבים נוספים להגשת מסמכים כוזבים למכס בכדי לייבא את רכב היוקרה לארץ.
1 צפייה בגלריה
עודד שריקי
עודד שריקי
עודד שריקי
(צילום: הרצל יוסף)
על פי המתואר בבקשה, עולה כי בחודש שעבר הוגשה למכס אשדוד בקשה לשחרור הרכב עבור עולה חדש מתוניסיה. מסמכי הרכב הוגשו בהליך יבוא אישי במסגרת ניצול זכויות עולה המקנה פטור חלקי מתשלום מיסי יבוא והקלות בתנאים רגולטוריים שונים. בבדיקה פיזית שבוצעה לרכב על ידי מחלקת הבודקים של בית מכס אשדוד, נמצא כי שמו של שריקי חרוט על גבי משענות ראש המושבים ובמדרגות הרכב. כמו כן, נמצאו תוויות הנושאות את שמו בתוך הרכב. כמו כן נמצא כי היבואן, עולה חדש מתוניסיה, שעל שמו יובא הרכב הוא בעל רישיון נהיגה מקטגוריה B כאשר על הרכב האמור רק בעלי רישיון נהיגה מקטגוריה C1 יכולים לנהוג.
על פי החשד הרכב שייך לעודד שריקי כקניינו האישי והיה אמור לשמשו בישראל. ייבוא הרכב בזכויות עולה חדש הקנה לחשוד מס מופחת בעלות של 281,156 שקל. כמו כן, מדובר ברכב אשר משנת ייצורו חלפו מעל 24 חודשים. על פי תקנות משרד התחבורה רק עולה חדש רשאי לייבא את הרכב לישראל, לעומת עודד שריקי שאינו רשאי כאזרח לייבא את הרכב ארצה.
שריקי שוחרר כאמור בתנאים מגבילים ביניהם הפקדה כספית בסך 50,000 שקל וערבות צד ג׳ בסך 100,000 שקל.
זאת כאמור לא ההסתבכות הראשונה של שריקי. הוא היה אחד החשודים בפרשת החשד להוצאת מאות מיליוני שקלים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס. שריקי נחקר במשך שעות ארוכות ביחידה הארצית של המשטרה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, ובסיום החקירה שוחרר לביתו. בסופו של דבר, לא יוגש נגדו כתב אישום בפרשה זו.
שריקי, בן 48, הוא אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בדרום. ביתו הוא אחד המפוארים בנתיבות, מעוצב בזהב ונברשות, וכולל ציורי תקרה, בריכה ועוד. שריקי הוא הבעלים של חברת "ארזי הנגב". אחד המיזמים האחרונים שלו הוא "פרויקט פריז", מרכז קניות שבו הוקמו רפליקות של פסל החירות ומגדל אייפל.
ב-2018 ארגן שריקי מסיבת בת מצווה לבתו בעלות מוערכת של כשני מיליון שקלים. לאחרונה הוא הפתיע בת אחרת שלו וקנה לה למבורגיני בשווי של כ-2.5 מיליון שקלים. הקבלן מחזיק כאמור באוסף מכוניות יוקרה, וברשותו רולס רויס בשווי של יותר מחמישה מיליון שקלים וכן פרארי ומקלארן.