סוף לסאגה ארוכת שנים: בית העלמין החדש של אור יהודה וקריית אונו קיבל רישיון קבורה מהמשרד לשירותי דת. בית העלמין ישמש את תושבי אור יהודה וקריית אונו כחלק משיתוף פעולה שנרקם להקמת בית עלמין אזורי. הקמת בית העלמין המשותף תאפשר כעת לתושבי שתי הערים לעשות בו שימוש כאשר עד כה תושבי שתי הערים היו צריכים לעשות שימוש בבתי עלמין רחוקים יותר.
בית העלמין החדש, שנמצא בסמיכות לצומת מסובים, ממוקם על שטח מטרופוליני שאמור היה לשמש בעבר את השוק הסיטונאי. מדובר בשטח של כ-65 דונם והוא עתיד לשמש את הערים למשך כ-25 שנה. על פיתוח בית העלמין אמונה החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה.
1 צפייה בגלריה
בית העלמין החדש של אור יהודה וקרית אונו
בית העלמין החדש של אור יהודה וקרית אונו
בית העלמין החדש של אור יהודה וקרית אונו
(צילום: סטודיו ישראל )
בית העלמין יהיה מיועד לקבורה יהודית, אזרחית וצבאית ויכלול מבנים נלווים כמו בית הספד, מבנה טהרה ומבני שירות, תפעול ותחזוקה וכן שטחי חניה ורצועת גינון. מי שזכתה במכרז להפעלתו של בית העלמין היא חברה קדישא פתח תקווה שאמונה על נושא הקבורה.

"אחד הימים הכי חשובים עבורי בעשייה הציבורית"

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, שבמשך שנים פעלה להקמת בית העלמין, מציינת: "זהו אחד הימים הכי חשובים עבורי בעשייה הציבורית. אני יודעת עד כמה חשוב לתושבי אור יהודה בית עלמין קרוב, נגיש ונוח. לקח הרבה זמן כדי לשכנע את ראשי המדינה בצורך שלנו לדאוג למתינו, אבל אני שמחה שהפרויקט הכול כך חשוב הזה קרם עור וגידים. במשך שנים אני מקבלת טלפונים של תושבים שאיבדו את יקיריהם והתחננו שאסייע לקבורה קרובה. מעכשיו לא נזדקק עוד לחסדיו של אף אחד ונוכל לקבור את מתינו כאן אצלנו".
ראש עיריית קריית אונו, מיכל רוזנשיין: "אני מברכת על קבלת אישור הקבורה, זוהי בשורה חשובה והיסטורית לתושבי קריית אונו. סוף סוף יוכלו תושבי העיר לקבור את יקיריהם ללא עלות ומבלי לכתת את רגליהם בין בתי קברות שונים במרכז הארץ, הן ברגע הכי קשה עם מותם והן בעת יכבדו את זכרם ויפקדו את חלקת הקבר. מדובר במהלך חשוב לטובת תושבי ותושבות שתי הערים הגדולות בבקעת אונו".