"מוד'יס קיבלה החלטה מקצועית. שר האוצר לא שואל אותי לפני שהוא מתבטא". כך אמר היום (ב') החשב הכללי במשרד האוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, בתדריך לכתבים הכלכליים שקיים בעקבות הורדת דירוג האשראי של ישראל. בדבריו סתר החשב הכללי את אמירתו של שר האוצר כי דוח מוד'יס איננו אלא "מניפסט פוליטי שההצעות הכלולות בו משמעותן כניעה של ישראל לחמאס".
שלושה ימים לאחר פרסום ההחלטה על הורדת הדירוג, כינס החשב הכללי של מדינת ישראל מסיבת עיתונאים, לאחר שהשר הממונה עליו בצלאל סמוטריץ' תקף במילים קשות את חברת מודי'ס והדוח שחיברו כלכלניה. החשב התבטא אחרת לחלוטין בהתייחסות שלו כלפי מודי'ס, כאשר הבהיר שמדובר בחברה מקצועית שיש להתייחס ברצינות רבה לדבריה ולדוחות שהיא מפרסמת, גם אם בישראל לא מסכימים לכל מה שכתוב בהם.
1 צפייה בגלריה
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
החשב הכללי יהלי רוטנברג
(צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
יחד עם זאת, רו"ח רוטנברג הבהיר כי באגף שהוא עומד בראשו לא מסכימים עם חלק מהדברים שנכתבו בדוח. לדבריו, הורדת הדירוג והתחזית השלילית שהצטרפה להורדת הדירוג ניתנו לקראת "הרחבת העימות בזירה הצפונית", וציין כי לא ברור לדעתו על מה מסתמכים בעניין הזה בחברת הדירוג הבינלאומית.
עוד אמר רוטנברג כי הוא "לא נותן ציונים לשר על התבטאויותיו", אך נמנע מלומר שמדובר בהתבטאות לא נאותה. החשב הכללי אמר לעומת זאת כי "מבחינת מודי'ס, ההחלטה שלהם מקצועית, אך היא משלבת אלמנטים שלדעתנו נתנו להם משקל יתר".
החשב הכללי: "יש לנו הערכה רבה לחברת מוד'יס ויש לנו יחסי עבודה שוטפים טובים מאוד עם החברה. עם זאת אנו חלוקים בדעתנו על ההחלטה שלהם להוריד לנו את הדירוג. עשינו כל שניתן היה על מנת לשכנע אותם שלא זאת העת להוריד את הדירוג. הגשנו ערעור על ההחלטה טרם פרסומה והוא נדחה".
רוטנברג מסר כי שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים סיים אגף החשב הכללי הנפקת חוב בשוק המקומי הסחיר בהיקף של 4.1 מיליארד שקל, ולדבריו השתתפו בו גורמים מקומיים וזרים רבים. "הביקוש היה הגבוה ביותר אי פעם, עם יחס של 6.2 כפול מהסכום שהוצע. אנו רואים בכך הבעת אמון במדינת ישראל למרות מה שאירע באוקטובר", אמר.
החשב הכללי הביע תקווה שחברות הדירוג האחרות, סטנדרד אנד פור ופיץ', לא יורידו גם הן את דירוג האשראי לישראל. "נעשה כל שניתן כדי לשכנע אותן שלא לנקוט בפעולה של הורדת דירוג בעת הזאת", אמר רוטנברג.