התחדשות עירונית בקרית אונו: החברות ענב ואשדר מקבוצת אשטרום, הרסו בתחילת השבוע 104 דירות ישנות בארבעה בנייני מגורים משנות ה-60 של המאה הקודמת. המבנים ממוקמים במתחם השקד בעיר ועל פי התוכנית המתייחסת למתחם ייבנו במקום 306 דירות חדשות בשני מגדלים בני 17 ו-24 קומות.
הפרויקט מקודם במסגרת מסלול פינוי בינוי וכולל גם קרקע משלימה. כך, 195 מהדירות החדשות יוקמו במתחם המרכזי ו-110 דירות נוספות ייבנו על קרקע נוספת (הקרקע המשלימה) בשכונת הפרדס בעיר. אכלוס הבניינים החדשים צפוי במהלך שנת 2028 והבנק המלווה של הפרויקט הוא בנק הפועלים.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי במתחם שקד בקרית אונו
פינוי בינוי במתחם שקד בקרית אונו
פינוי בינוי במתחם שקד בקרית אונו
(צילום: חברת ענב)
מתחם השקד ממוקם בקריית אונו הוותיקה, בחלקה הצפון מערבי של העיר בסמיכות לכביש 471.

"הצורך בממ״ד מעולם לא היה גדול יותר עבורנו"

"בתור נציגת הדיירים אני אומרת בשם כולם שאנו מאושרים שהפרויקט סוף סוף יוצא לפועל", כך אמרה סיון לובל, נציגת הדיירים, באירוע ההריסה. "זה שנים רבות שאנו מחכים שיהפכו את שכונת הרכבת הישנה שלנו, שכונה שנבנתה לפני 50 שנה למודרנית, בטוחה ומתקדמת וכעת הגענו לרגע המיוחל. אנו נמצאים בתקופת מלחמה, תקופה בה היו אזעקות וטילים עפו לנו מעל הראש והצורך בממ״ד מעולם לא היה גדול יותר עבורנו. כעת עם תחילת העבודות אנו מתרגשים שבעוד שנים ספורות נוכל להיכנס לדירה חדשה ובטוחה יותר. התהליך היה ארוך וקשה אבל לראות את הטרקטורים הורסים את הבית הישן זה רגע של סגירת מעגל".
עדית פרידמן, סמנכ"לית שיווק ומכירות באשדר מקבוצת אשטרום: "קריית אונו מושכת אליה ביקושים מצד משפחות צעירות ומשפרי דיור מכל רחבי הארץ. מדובר בפרויקט בסביבה עירונית ייחודית".
אפי כץ מנכ״ל ובעלים של ענב מסר: "אנו נרגשים מהריסת המבנים הישנים כצעד ראשון לקראת הקמת שני מגדלים בלב קריית אונו הוותיקה. אנו מודים לראש העיר ולגורמים המקצועיים בעירייה, ובמיוחד לדיירי הפרויקט על האמון והשותפות ארוכת השנים ועל בחירתם בקבוצת ענב כשותפה לתהליך ההתחדשות".
עו"ד אבי בבג'נוב שותף במשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון המייצג את הדיירים: "מדובר בפרויקט שהתחיל לפני כ-20 שנה ועבר כמה וכמה אפשרויות לתכנון מאחר שכלכליותו היתה גבולית. אנו שמחים שועדות התכנון מצאו לבסוף פתרון בדמות קרקע משלימה, מה שגרם סוף סוף לפרויקט לקרות".