טום בריידי, אגדת הפוטבול, שזכה שבע פעמים בסופרבול ומאז שפרש החל לפרשן, עומד להציע למכירה פומבית אוסף מרשים של שעונים ומזכרות ספורט. המכירה, שכותרתה "ה-GOAT: שעונים ואוצרות של טום בריידי", תתקיים ב-10 בדצמבר בבית המכירות הפומביות סות'ביס בניו יורק. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
"אני נרגש לתת לאוהדים ואספנים הזדמנות להחזיק ולהעריך פריטים מיוחדים מהמסע שלי, בדיוק כפי שאני עשיתי. אני מקווה שהם יביאו להם אותה שמחה והשראה כפי שהביאו לי", אמר בריידי.
2 צפייה בגלריה
בריידי וחלק מהמזכרות שיוצעו למכירה פומבית
בריידי וחלק מהמזכרות שיוצעו למכירה פומבית
בריידי וחלק מהמזכרות שיוצעו למכירה פומבית
(צילומים: AP, מתוך האתר של בית המכירות סות'ביס)
המכירה תכלול 27 שעונים, שהערכת השווי הכוללת שלהם נעה בין 3 ל-6 מיליון דולר, ו-20 פריטי ספורט, ששווים בין 3 ל-5 מיליון דולר. ריצ'רד לופס, מומחה בכיר לשעונים בסות'ביס, אומר: "זה הזמן הנכון עבורו למכור. שוק השעונים חזק עבור מכירות של בעלים יחיד, יש לו פריטים ייחודיים, והוא פשוט רוצה לשתף אותם עם העולם כרגע".
מספר פריטים צפויים למשוך במיוחד את תשומת לבם של אוהדי הפוטבול. ביניהם, החולצה שבריידי לבש במשחקו האחרון באוניברסיטת מישיגן במהלך אורנג'-בול 2000. הערכת השווי של חולצה זו נעה בין 300 ל-500 אלף דולר. החולצה הלבנה שבריידי לבש במהלך מבחני הדראפט בשנת 2000, ותעמוד גם היא למכירה, תתומחר לפי שווי של 100 עד 200 אלף דולר. קסדה שבריידי חבש בעונת 2021/22 כששיחק עבור טמפה ביי מוערכת ב-100 עד 150 אלף דולר.
פריטים אחרים צפויים למשוך קהל רחב יותר, אם כי לא פחות אמיד. שעון מתוצרת ריצ'רד מיל, דגם 35-03 "בייבי נדאל" (שנקרא כך משום שנוצר בשיתוף פעולה עם רפאל נדאל) מוערך בעד 500 אלף דולר. שעון פאטק פיליפ נאוטילוס מזהב ורוד שבריידי החזיק בו מאז 2017, מוערך ב-180 עד 240 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
החולצה שבריידי לבש במבחני הדראפט בשנת 2000
החולצה שבריידי לבש במבחני הדראפט בשנת 2000
החולצה שבריידי לבש במבחני הדראפט בשנת 2000
(צילום: מתוך אתר בית המכירות סות'ביס)
במכירה יהיה גם שעון רויאל אוק מזהב לבן מתוצרת אודמר פיגה שעוצב במיוחד עבור בריידי. הלוח שלו מציג את שמו באותיות יהלום, לצד הספרה 7, שמסמלת את 7 זכיותיו בסופר בול. שעון זה מוערך בין 400 ל-800 אלף דולר.
המכירה תתקיים ברגע ייחודי בשוק השעונים הנדירים והפריטים האספניים. מכירות השעונים ירדו כאשר צרכני מוצרי היוקרה צמצמו את הוצאותיהם, במיוחד בסין. גם מכירות של פריטי ספורט אספניים ירדו משמעותית. מכירות בשווי שש ספרות ברבעון השני של השנה ירדו ב-27% לעומת השנה שעברה, על פי דוח של Altan Insights. אפילו השוק של בריידי אינו חם כפי שצפו: בשנה שעברה, החולצה האחרונה ששיחק בה עבור טמפה ביי נמכרה ב-1.4 מיליון דולר, ולא הצליחה לעבור את הערכת המכירה המוקדמת של 1.5 עד 2.5 מיליון דולר.
אולם, מומחי סות'ביס אומרים שהביקוש לתת-קטגוריות בשוק נותר חזק. "בשוק הפריטים ששימשו במשחק - כלומר, מה שספורטאי לבש על גופו ושיחק איתו - השוק הזה למעשה חזק מאוד כרגע", אומר בראהם וכטר, ראש תחום האספנות המודרנית בסות'ביס. "בנוגע לשוק הספציפי הזה, אני יכול לומר שאם תסתכלו על כל השוואות השוק, תראו למעשה מחירים עולים כמעט בכל התחומים".