עובדים בחברת לידור לוגיסטיקה המפעילה את האתר המוכר יושופס ( ushops.co.il) לצורך פעילותה בתחום יבוא אישי של לקוחות המזמינים מוצרים מחו"ל, הגישו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה דחופה למינוי נאמן זמני לחברה. לטענת תשעת העובדים שהגישו את הבקשה, שמרביתם סיימו כבר את עבדותם בחברה, היא חייבת להם כ-920 אלף שקל.
העובדים טוענים באמצעות עו"ד אופיר רונן כי "בתקופה האחרונה חלה הרעה ממשית במצב החברה בפרט. כתוצאה מהקשיים הכלכליים של החברה, חלק מעובדי החברה עדיין לא קיבלו עד היום את משכורת אפריל 2024. עובדי החברה שפוטרו ו/או התפטרו בדין מפוטרין במהלך החודשים האחרונים, לא קיבלו עדיין את כספי גמר החשבון המגיעים להם".
עוד טוענים המבקשים כי החל מחודש דצמבר 2022 עד היום החברה לא העבירה לחלק מהעובדים לקרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות את הכספים שניכתה משכר העובדים (חלק עובד וחלק מעביד).
1 צפייה בגלריה
יושופס
יושופס
יושופס
(צילום מסך מתוך אתר יושופס)

מהבקשה עולה כי החברה היא חברה פרטית שהוקמה בשנת 2001. בבקשה מצוין כי החברה שייכת לקבוצת לידור לוגיסטיקה שהיא בבעלות מרדכי מזומן. לקבוצה יש עוד חברות הפועלות בעיקר בחו"ל. הקבוצה מציעה פתרונות שילוח במגוון של תחומים כמו יבוא אישי של לקוחות מישראל המזמינים מוצרים בחו"ל בעיקר בארה"ב, אך גם באנגליה חלק ממדינות אירופה וטורקיה, שילוח רכבים לישראל ושחרור מהמכס ועוד.
עו"ד אופיר רונן, בא כוח העובדים המבקשים, מציין בבקשה כי פנה בחודש שעבר במכתב התראה לפני נקיטת הליכי חדלות פירעון לחברה, אולם על פי הנטען בבקשה, עד היום החברה לא השיבה תשובה למכתב ההתראה וגם לא שילמה לעובדים את החובות שהיא חייבת להם.
עוד טוענים העובדים שהגישו את הבקשה כי "בין לבין נודע לעובדים כי לקוחות וספקים של החברה מתלוננים כי המשלוחים של החברה מתעכבים ולא מגיעים ליעדם, וכי החברה חייבת לספקים מיליוני שקלים".
עו"ד אופיר רונן. צילום: באדיבות נדיה פוכנץ

כבר בפברואר פורסם ב-ynet כי צרכנים התלוננו על חבילות שנשלחו ולא הגיעו לארץ. מנגד פורסם כי הבעלים מוטי מזומן כתב מכתב ללקוחות בעקבות העיכובים וציין כי הוא מוביל תהליך שינוי עמוק.
לטענת העובדים שהגישו את הבקשה, מינוי נאמן זמני דרוש באופן דחוף ביותר על מנת להגן על נכסי ופעילות החברה, לרבות על אתר יושופס, למכור אותה ואת פעילות החברה לצד ג', תחת פיקוח של בית המשפט על מנת להשיג עבורה תמורה מקסימלית לקופת הנאמן הזמני וכן לנסות להבטיח המשך תעסוקתם של חלק מעובדי החברה. "למעשה אם לא ימונה לחברה נאמן זמני בדחיפות השווי של נכסי החברה לרבות אתר יושופס יהיה אפסי ונושי החברה לא יוכלו להיפרע מנכסי החברה", נטען.
נעשתה פנייה למרדכי מזומן אולם עד פרסום הכתבה הוא לא הגיב.