לפי דיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית, ה-NBA צפויה לחתום על הסכם בשווי 76 מיליארד דולר ל-11 שנים לשידור משחקי הליגה עם ארבע רשתות שונות - ESPN, ABC, NBC ואמזון. מי שככל הנראה תסיים את הדרך שלה עם ליגת הכדורסל הטובה בעולם אחרי כ-40 שנה היא רשת TNT, שהייתה כל כך מזוהה איתה.
מדוע ככל הנראה? כי לפי הדיווח יש לרשת הטלוויזיה חמישה ימים להשוות את אחת מההצעות של הרשתות כדי לשמור על הזכויות שלה. בעבר התבטאו ב-TNT כי "הם לא חייבים את ה-NBA", אבל מאז חזרו בהם מהאמירה הזו. בשבוע הבא צפויה להתכנס הנהלת הליגה, שכוללת את כל נציגי הקבוצות, ולאשר את העסקה החדשה, בין אם היא תכלול את TNT במקום אחת הרשתות האחרות, או שלא.
2 צפייה בגלריה
סטף קרי ולברון ג'יימס
סטף קרי ולברון ג'יימס
סטף קרי ולברון ג'יימס
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
במידה שהחוזה החדש ייחתם סופית, הוא ייכנס לתוקפו החל מעונת 2025/26, כאשר ESPN ו-ABC יקבלו את חבילות השידורים הגדולות, כולל גמר הפלייאוף, ואחת מסדרות הגמר האיזוריות. העסקה עם שתי הרשתות בוצעה למעשה על ידי חברת האם שלהן - וולט דיסני, שתשלם בכל שנה 2.6 מיליארד דולר ל-NBA לעומת 1.4 מיליארד דולר בחוזה הנוכחי.
החזרה של NBC, ששידרה את הליגה בין השנים 1990 ל-2002, תאפשר ל-NBA שידורים מחוף לחוף על ידי שתי רשתות ארציות (יחד עם NBC) לראשונה בתולדותיה, שהמשמעות של זה היא עוד חשיפה ועוד כסף שייכנס. החוזה עם NBC מוערך ב-2.5 מיליארד דולר לעונה. אמזון, תשלם 1.8 מיליארד דולר בעסקה. סה"כ 6.9 מיליארד דולר שהליגה תקבל לעונה מכל הרשתות יחד.
הכסף הגדול מזכויות שידור החל להיכנס לליגה בסוף שנות ה-90 כש-NBA ו-Turner חתמו על חוזה בסך 2.6 מיליארד דולר עם ה-NBA לתקופה של ארבע שנים. אז השכר הממוצע לשחקן עמד על 2.5 מיליון דולר. עסקת השידורים הבאה הייתה לשבע שנים ועמדה על 7.4 מיליארד דולר, והעסקה הנוכחית, שתסתיים בתום עונת 2024/25, שנחתמה לתקופה של תשע שנים - הייתה בסכום של 24 מיליארד דולר, כשהשכר הממוצע לשחקן הוא כ-10 מיליון דולר לעונה.
2 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
קומישינר הליגה, אדם סילבר
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)
לפי ההערכות, הגדלת ההכנסות מזכויות שידור תאפשר לקבוצות להציע חוזים יקרים יותר לשחקנים, והצפי הוא שבתחילת העשור הבא הכדורסלנים הטובים ביותר יקבלו שכר שנתי של 80 מיליון דולר, ומהאמצע העשור הסכום הזה אף יעלה ל-100 מיליון דולר.
לאחר סגירת הסכם השידורים, הקומישינר של ה-NBA, אדם סילבר, יעבור לדבר הגדול הבא: הוספת שתי קבוצות ל-30 שכבר משחקות בליגה, כאשר המועמדות המובילות לקבל את המקום הן לאס וגאס וסיאטל. עוד שמות שעלו, אולם הסבירות שלהן להיכנס הן מונטריאול, ונקובר וקנזס סיטי.