תושב איזור השרון נעצר אתמול (ראשון) בחשד לזיוף הוצאות בנייה במטרה להקטין את סכום מס השבח שעליו לשלם למדינה בגין מכירת שני בתים. על פי דיווח של רשות המיסים, תושב המושב ניצני עוז הובא לבית משפט השלום בתל אביב בחשד לדיווח כוזב למיסוי מקרקעין. שופטת בית משפט השלום, דלית ורד, שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבקשת המעצר עולה כי בשנת 2018 רכש החשוד קרקע בכפר יונה, עליה נבנו שני בתים אותם מכר במהלך שנת 2021. עוד עולה מהבקשה כי במסגרת פעילות של פקיד שומה חקירות מרכז, בשיתוף עם מיסוי מקרקעין נתניה, התעורר החשד כי החוזים שמסר החשוד בעת דיווח על מכירת הבתים היו מזויפים וכך גם הדיווחים על הוצאות הבנייה במסגרת עסקאות המכר. זאת על מנת להקטין את מס השבח שעליו לשלם בעקבות המכירות. בשל החשדות נפתחה חקירה, במסגרתה נתפסו מסמכים מביתו ומבית העסק של החשוד.
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ממצאי החקירה העלו חשד כי בעת הדיווח למיסוי מקרקעין על מכירת הבתים, צירף החשוד הסכם בנייה לפיו עלות הבנייה של כל אחד מהבתים בנפרד עמדה על 1.62 מיליון שקלים. עם זאת, מבדיקה שנערכה נמצא כי מדובר בהסכם בנייה אחד לבניית שני הבתים יחד ששוכפל והוגש בעת דיווח על מכירת הבתים כשני הסכמים נפרדים לבניית כל אחד מהבתים, כאמור במטרה להקטין את סכום מס השבח הנדרש בגין כל מכירה.