המשטרה עצרה שני חשודים בהונאת עשרות לקוחות של בנק הפועלים בכ-250 אלף שקלים, לאחר חקירה סמויה של מפלג הונאה ופשיעה מקוונת בימ"ר ירושלים, בשיתוף הבנק.
לפני כחודשיים התקבלה במחלק הסייבר של ימ"ר ירושלים תלונה מבנק הפועלים אודות עוקץ שבוצע לעשרות מלקוחותיו. עפ"י החשד, אותם שני חשודים הצליחו להשיג במרמה מעשרות לקוחות הבנק פרטי גישה לחשבונותיהם וזאת לאחר שיזמו פניה אליהם, תוך התחזות לעובדי הביטחון של הבנק ויצירת הודעות בשמו. לאחר מכן הם הצליחו למשוך כספים מחשבונות הקורבנות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אחד החשודים בעוקץ מושך כספים מהכספומט
אחד החשודים בעוקץ מושך כספים מהכספומט
אחד החשודים בעוקץ מושך כספים מהכספומט
(צילום: דוברות המשטרה)
חוקרי הסייבר פעלו במהלך השבועות האחרונים לאיסוף ראיות, לאיתור קורבנות ולביצוע פעולות חקירה נוספות, הכל במטרה לחשוף את זהות החשודים במעשי ההונאה והמרמה.
אתמול (רביעי) בלשי המשטרה עצרו את החשודים במעשה, תושב נתניה בן 23 ותושב המועצה האיזורית מטה יהודה בן 34, בבתיהם, ובחיפוש שנערך נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן, מחשבים, טלפונים סלולריים ואמצעים טכנולוגיים נוספים, שלכאורה שימשו את החשודים לביצוע העבירות.
אחד מהחשודים ניסה התחבא בביתו במהלך המעצר. בחקירה התברר כי לאחרונה הושת עליו עונש מאסר על תנאי ע"י בימ"ש, גם כן בגין מעשי הונאה. מעצרם של החשודים הוארך היום בחמישה ימים נוספים בבית משפט השלום
רס"ב דורון ממן, חוקר ביחידת הסייבר של ימ"ר ירושלים, אמר: "מדובר בחשדות למעשי הונאה מתוחכמים, שביצעו חשודים אשר ניסו והצליחו לעקוץ עשרות לקוחות בנק במרמה, התחזות והונאה. לצד המשך החקירה שלנו ע"מ למצות את הדין עם אותם החשודים, אני קורא לציבור כולו, ולקוחות הבנקים בפרט, לנקוט במשנה זהירות בטרם העברת פרטים רגישים, ובפרט פרטי גישה לחשבונות בנק לגורמים שאינם מזוהים או נחזים לאחרים.