נתונים מפתיעים: מנתוני הממונה על חדלות פירעון עולה, כי חלה ירידה במספר הבקשות שהגישו אנשים יחידים לפתיחת הליכי חדלות פירעון (מה שבעבר לפני שינוי החוק נקרא בקשות פשיטות רגל).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אם בחודשים ינואר-אוגוסט 2021 הוגשו 10,368 בקשות על ידי יחידים לפתיחת הליכים (בקשות שמהותן כניסה להליך פשיטת רגל ומינוי נאמן לנכסי החייב), הרי שבינואר-אוגוסט 2022 צנח מספר הבקשות ל-9,566. מדובר בירידה לא מבוטלת של כ-8%.
1 צפייה בגלריה
פשיטת רגל חובות חייב חוב חשבונות
פשיטת רגל חובות חייב חוב חשבונות
פשיטת רגל. אילוסטרציה
(shutterstock)
מעניין לגלות מהנתונים כי חלה ירידה גם בבקשות שהגישו נושים לפתוח בהליכי חדלות פירעון נגד חייבים. כך למשל, בינואר-אוגוסט 2021 הוגשו 424 בקשות של נושים נגד חייבים לפתיחה בהליך פשיטת רגל, לעומת 330 בקשות בינואר-אוגוסט 2022.
הנתונים מפתיעים מאחר שרק במרץ האחרון פורסם כי בתחילת השנה, בחודשים ינואר-פברואר, חל גידול בהיקף הליכי חדלות פירעון של יחידים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עתה מתברר כי בראייה של שמונה חודשים התמונה השתנתה.
עם זאת, ייתכן כי הנתונים טרם משקפים את ההתפתחויות הכלכליות שהביאה עמה שנת 2022, בהן: עלייה באינפלציה, עלייה בריבית, האטה בהייטק ועוד.
יודגש, כי הנתונים עוסקים במספר הבקשות שהגישו יחידים ולא כמות הצווים שהוצאו.
עו"ד ורו"ח אשר אנגלמן, הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים, אמר כי "אנו מברכים על הנתונים, אך יחד עם זאת, על מנת שנוכל ללמוד את המגמות בצורה מיטבית נכון יהיה להמתין לנתונים בראייה שנתית".