חברת ג'יפה ביגוד והנעלה (jiffa) של איש העסקים אלכס גייכמן צברה חוב של כ-5.6 מיליון שקל, והגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להסדר חוב בינה לבין נושיה, וכן בקשה לעיכוב הליכים. זאת, לפי תיקון 4 המקל על חברות בקשיים בעקבות הקורונה במסגרתו לא ממונה נאמן המשתלט על החברה.
במסגרת הבקשה טוענת החברה, באמצעות עוה"ד רמי קוגן ועו"ד אורלי עוז רבינוביץ, כי "לצערו של בעל המניות, משכלו כל האמצעים שעמדו לרשותו ולאחר שכל מאמציו להימנע מנקיטת ההליך נכשלו, הוא נאלץ להגיש את הבקשה. בעל המניות עוסק כבר משנת 1997 בזיהוי, איתור והיענות מהירה ביותר ל'טרנדים' בתחום ההנעלה והאופנה המיועדים לקהל הצעיר. שמו של בעל המניות הולך לפניו בזיהוי 'המוצר הבא' וסיפוק מיידי של צורכי השוק".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מהבקשה עולה כי בשנת 2016 הרשת מנתה שש חנויות מצליחות במיקומים מרכזיים, בשנת 2020 היו לחברה חמישה סניפים, אולם כיום החברה מפעילה שתי חנויות בתל אביב וראשון לציון.
במסגרת הבקשה נטען כי "לאור התמורות בשוק האופנה, הבנקים, הגופים הפיננסיים והספקים, החליטו להקטין את החשיפה לענף. כך, למרות שהחברה לא הושפעה כלל מהמשבר בתחום האופנה שכן היא מעולם לא עסקה ב'אופנה מהירה', הופחת האשראי שניתן לחברה". כמו כן הקורונה הסבה נזקים לחברה והמלחמה.
לבקשה צורפה תוכנית עסקית על פיה נטען כי ההפעלה בתקופת עיכוב ההליכים צפויה להיות רווחית ומאוזנת תזרימית. עוד נטען כי לאורך למעלה מ-27 שנים בעל המניות והחברה צלחו בהצלחה משברים וקשיים שלא היו בשליטתם בעזרת נכונות לבצע שינויים מהירים ולהתאים לסביבה העסקית המשתנה. "החברה רלוונטית מתמיד לקהל הצעיר העוקב אחר 'טרנדים' אופנתיים. החברה מתחזקת חשבון ברשת האינסטגרם אחריו עוקבים למעלה מ-43 אלף עוקבים".
עוד נטען במסגרת הבקשה כי בעל המניות הזרים את כל כספו לחברה, התחייב בהתחייבויות אישיות למרבית הספקים, ניצל ומקסם כל מסגרת אשראי שהייתה לחברה ולו באופן אישי. עוד מצוין כי בתחילת אוקטובר 2023, עקב פריצת מלחמת חרבות ברזל, פעילות החברה הפסיקה באחת פעם נוספת. "מצב הרוח הלאומי הירוד, גיוס המילואים המסיבי, האזעקות הבלתי פוסקות, הקושי לגייס עובדים, עיכוב באספקת הסחורה ועוד, הביאו את החברה למשבר כלכלי ממנו אינה יכולה להשתקם ללא סיועו של בית המשפט".
בית משפט ביקש את עמדת הנושים ודיון ייקבע בהמשך החודש.
עוה"ד רמי קוגן ואורלי עוז רבינוביץ, באי כוח החברה מסרו בתגובה: "לאחר שהחברה שרדה את תקופת הקורונה, בשל עליית הריבית במשק, עליית עלויות הייבוא בנוסף עם מלחמת חרבות ברזל הביאו את החברה למצב שבו היא נאלצת לבקש לאשר בעניינה הסדר חוב. החברה תעמוד בהסדר החוב ותמשיך לשרת את לקוחותיה הנאמנים לעוד שנים ארוכות".