אחרי שהמדינה החליטה להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, מחלבת טרה הראשונה שמודיעה על העלאת מחירים בכל שאר מוצרי החלב מתוצרה שאינם בפיקוח. טרה הודיעה לקמעונאים שמחירי שאר המוצרים שלה יעלו ב-4.9%, בדומה לשיעור ההתייקרות של המוצרים בפיקוח. בינתיים, תנובה וגד לא עדכנו על ייקור המוצרים שאינם מפוקחים.
לפי ההודעה ששלחה טרה לרשתות השיווק, החברה מתכוונת להעלות את המחירים אחרי החגים, כאשר בין המוצרים שיתייקרו מוצרי החלב של מולר, יוגורטים, מעדנים, גבינות מיוחדות וכו'.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טרה מחלבה
טרה מחלבה
מחלבת טרה
(צילום: עמית שעל)
כזכור, לפני שבוע נחתם הצו שלפיו מחירי המוצרים המפוקחים יעלו ב-4.9% בשבוע הקרוב וב-1.6% נוספים בנובמבר, כאשר לאחר מכן המחירים יוקפאו עד מאי 2023. זאת, בהתאם לפשרה שהושגה בין הממשלה לרפתנים ולמועצת החלב.
טרה הייתה המחלבה שהתנגדה להסכם בגלל שיעור ההתייקרות הנמוך יחסית בהשוואה להתייקרות הנדרשת על פי הנוסחה של ועדת המחירים הממשלתית לחישוב מחירי המוצרים המפוקחים, לפיה המחירים היו אמורים לעלות ב-14%.
בשנה שעברה פנתה טרה לוועדת המחירים בבקשה לייקר ב-9.3% את המוצרים המפוקחים בעקבות עלייה במחיר החלב הגולמי (מחיר מטרה) שמשלמות המחלבות לרפתנים. בפנייתה כתבה: "מכיוון שמחיר המטרה המפוקח מתעדכן בכל רבעון ואילו מחיר מוצרי החלב המפוקחים עודכן בפועל פעמיים בלבד בשש שנים, נגרמת פגיעה של עשרות מיליונים למחלבות בכלל ולטרה בפרט". יש לציין כי טרה, בניגוד לגד ותנובה, אינה רווחית.
בתוך כך, תנובה עדכנה את הרשתות ביום ראשון האחרון כי היא מעלה את מחיר המוצרים המפוקחים ב-4.9%, אך בשלב זה לא הודיעה על התייקרויות במוצרים אחרים, וכמוה גם גד.
טרה מסרה בתגובה: "טרה עדכנה את המחירון שלה בהתאם לחתימת השרים, והעלתה את המחירים ב-4.9%, וזאת על אף העליות החדות במחירי החלב הגולמי בלמעשה מ-14% - אותם החברה ספגה".