יוני ניר (35), מי שהיה עד הקיץ האחרון שחקן כדורסל פעיל בליגה הלאומית ובעבר שיחק במספר קבוצות בליגת העל, הגיש השבוע תביעה נגד שלוש נשים שמחזיקות בנכס מקרקעין על שטח של 260 מ"ר בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, שלטענתו מסרבות לקיים "הסכם מכר מחייב" שנכרת בינו לבינן, למכירת הנכס בסכום של 4.9 מיליון שקל בצירוף עלויות שיפוץ בסכום של כ-94 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

2 צפייה בגלריה
יוני ניר במדי מכבי קרית גת נגד מכבי תל אביב לפני שש שנים. פרש ממשחק כדורסל מקצועני בקיץ האחרון
יוני ניר במדי מכבי קרית גת נגד מכבי תל אביב לפני שש שנים. פרש ממשחק כדורסל מקצועני בקיץ האחרון
יוני ניר במדי מכבי קרית גת נגד מכבי תל אביב לפני שש שנים. פרש ממשחק כדורסל מקצועני בקיץ האחרון
(צילום: אבי רוקח)
למעשה מבקש ניר מבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד יוסף גייר ודניאל לסרי ממשרד גורניצקי ושות' להורות למוכרים הנתבעים לקיים את העסקה בין הצדדים. ניר טוען בתביעה כי "לפני השיפוץ שביצע היה הנכס בית נטוש, עזוב וישן, לא ראוי למגורים והשיפוץ שביצע הפך את הקערה על פיה והשמיש את הנכס כראוי למגורים".
במסגרת התביעה טוען ניר כי לאחר שבאוקטובר 2020 פורסם הנכס בפייסבוק, הוא פנה לנציגת המוכרות וביקש להתעניין במחיר המוצע של הנכס. "לאחר דין ודברים קצר בין הצדדים, סוכם כי הנכס יימכר לרוכש בסכום של 4.9 מיליון שקל", נטען.
2 צפייה בגלריה
  שכונת נחלת יצחק בתל אביב. ארכיון
  שכונת נחלת יצחק בתל אביב. ארכיון
שכונת נחלת יצחק בתל אביב. ארכיון
(צילום: שאול גולן)
עוד נטען בתביעה כי ההסכמה אושררה בשתי שיחות בזום שהתקיימו בין ניר למוכרות ולאחר מכן בשיחה השנייה גם בנוכחות עורכי הדין של הצדדים. לטענת ניר "לבקשת המוכרות, ובהתאם לייעוץ מס שקיבלו, סוכם כי החתימה הפורמאלית על ההסכם, בהתאם לכול התנאים שכבר סוכמו בין הצדדיים, תידחה לאחר שהנכס ישופץ כדי להשמישו למגורים (ולא קרקע), ובכך ליהנות מהטבות מס כאלו או אחרות.
"כן סוכם כי מחיר העסקה יהא 4.9 מיליון שקל בתוספת עלות השיפוץ. הרוכש לא התנגד לבקשה זו של המוכרות כי החתימה הפורמאלית על הסכם המכר תידחה לאחר השיפוץ היות וכול התנאים סוכמו בין הצדדים, ובשים לב להצהרת המוכרות כי התובע הוא קונה והמוכרות לא מחפשות עוד שום קונה אחר. לפיכך, סוכם והובהר בין הצדדיים כי דחיית החתימה על ההסכם הינה עניין טכני בלבד לצורך ענייני מס של המוכרות".
ניר אף טוען שהמוכרות ביקשו את עזרתו בשיפוץ הנכס וביקשו כי מי שיוביל ויבצע את השיפוץ יהיה הוא בעצמו, כמי שהנכס מיועד להימכר לו מיד לאחר השיפוץ. לפי התביעה, ניר טוען כי נענה לבקשה זו של המוכרות, ובמשך כשנה ביצע שיפוץ מסיבי בנכס שהיה בית נטוש ועזוב - תוך השקעת מאות שעות עבודה.
לבסוף נטען בתביעה כי "באקט של חוסר תום לב קיצוני, ניתקה לאחרונה נציגת המוכרות מגע עם ניר, כאילו לא נכרתה עסקה עקרונית בין הצדדיים, וכאילו ניר לא ניהל וביצע את השיפוץ המסיבי בנכס".
טרם הוגש כתב הגנה, אך עו"ד דפנה קליין, שותפה במשרד ברנע ג'פה לנדה שמייצגת את הנתבעות מסרה בתגובה: "קפיצת מחירי הנדל"ן מביאה לגל של תביעות סרק. זו אחת מהן. הדברים יתבררו בבית המשפט".