אור יהודה הופכת בשנים האחרונות לאחד היעדים הנחשקים ביותר לעסקים גדולים, המגיעים וכובשים את העיר שנמצאת במרכז גוש דן. תנופת הפיתוח המתחוללת בעיר, שנמצאת 5 דקות מתל אביב, מוכיחה את עצמה, כשבתקופה האחרונה חברות רבות בוחרות מבחינה אסטרטגית להעתיק את מקומן מתל אביב ומערים נוספות אל אור יהודה, כשהן מבינות שהפוטנציאל של מיקום מנצח בשילוב הזדמנויות בלתי נגמרות הם המפתח למחר.
2 צפייה בגלריה
עוד גופים גדולים בדרך לאור יהודה. פארק נעימי
עוד גופים גדולים בדרך לאור יהודה. פארק נעימי
עוד גופים גדולים בדרך לאור יהודה. פארק נעימי
(צילום: סטודיו ישראל)

"אין ספק שמי שבוחר להגיע לאור יהודה, יודע מה הוא עושה", מציינת בגאווה ראש העירייה ליאת שוחט. "יש לנו תחרות עם לא מעט אזורים מסחריים סביבנו, אבל אנחנו דואגים להיות הכי אטרקטיביים לעסקים ותיקים וחדשים ובעיקר לספק את השירות הטוב ביותר. אני שמחה שעוד ועוד חברות וגופים עסקיים גדולים בוחרים באור יהודה כבית שלהם".

OPARK - הדבר החם הבא בגוש דן

עיריית אור יהודה מקימה בשנים האחרונות את OPARK, מתחם התעסוקה והמסחר החדש של גוש דן בהיקף של כמיליון מ"ר. מדובר באזור, שימשוך אליו רבים מכל רחבי הארץ, בעיקר בזכות העובדה שהוא יספק את כלל השירותים לעובדים ולבעלי עסקים באותו מתחם, לצד נגישות תחבורתית מרבית, פתרונות חניה שמהותיים מאוד עבור העובדים, טכנולוגיה מתקדמת, וכל זה לצד נוף של פארק ירוק בן 600 דונם, כאשר בעיריית אור יהודה מדברים על אזורי בילוי של מסעדות, בתי קולנוע, מתחמי הופעות והרבה מאוד מוקדים אטרקטיביים לכל המשפחה.
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של OPark הוא מיקומו הנוח בלב גוש דן, עם נגישות נוחה לתל אביב מצד אחד וסמיכות לנמל התעופה מצד שני. OPark צמוד לצירי התחבורה המרכזיים של מדינת ישראל, כגון כביש 1 וכביש 6, מה שמבטיח נגישות נוחה עבור העובדים והמבקרים. כמו כן הפארק יתחבר לקו הסגול של הרכבת הקלה ולרשת המטרו העתידית.
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחטראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחטצילום: ראובן קופיצ'ינסקי

כאן כבר כאן, וחברות נוספות בדרך

במהלך השנים האחרונות, ובפרט בשנה האחרונה, חברות רבות מגיעות לאור יהודה. האחרונה שבהן היא תאגיד השידור כאן שלאחר שמונה שנים בתל אביב החליט לעבור לאור יהודה, אל פארק נעימי. ראשי התאגיד בחנו את כלל הפרמטרים, כולל תעריפי הארנונה, והחליטו להעביר את הסניף התל אביבי למגדלים החדשים, שמהם ישדרו בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. במקביל ממשיכים להתקיים משאים ומתנים עם חברות רבות, שגם הן עתידות להעתיק את מבנה הקבע שלהן לאור יהודה.
רק לפני שנתיים חברת TSG - ספקית עולמית של פתרונות שליטה ובקרה בבעלות משותפת של התעשייה האווירית וחברת פורמולה מערכות - עשתה צעד דומה והחלה להשכיר שטחי תעסוקה באור יהודה לטווח ארוך, באזור התעשייה הדרומי בעיר. החברה נפרדה מרמת החייל אחרי שנים ארוכות שבהן פעלה משם, והעדיפה את אור יהודה בזכות האטרקטיביות שהעיר מציעה.
2 צפייה בגלריה
הדבר החם הבא בגוש דן - פארק התעסוקה OPARK
הדבר החם הבא בגוש דן - פארק התעסוקה OPARK
הדבר החם הבא בגוש דן - פארק התעסוקה OPARK
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)

לכך יש להוסיף את חברת הטכנולוגיה הישראלית המובילה אודיוקודס, שעוברת מאיירפורט סיטי לאור יהודה, מטה מגן דוד אדום שנמצא באזור התעשייה הצפוני בעיר וכן גופים גדולים נוספים, כמו חברת נתיבי ישראל, שטראוס מים, MGROUP, וזו רק רשימה חלקית.
בד בבד העירייה ממשיכה להקים שכונות מגורים חדשות ולשדרג את השכונות הוותיקות, כל זאת כדי להעמיד את הסטנדרטים הטובים ביותר הן לתושבים והן לעובדים ולבעלי העסקים. "המהפכה שמתחוללת כאן בכל תחומי החיים היא ללא ספק אחת המשמעותיות ביותר בארץ", מסכמים בעירייה.