גל ההתייקרויות במשק בכלל, והכוונה להעלות מחירים גם בענף המזון, גרמו לביקורות רבות וללחץ גדול מצד הציבור וכן הממשלה על קברניטי הענף, שבסופו של דבר נכנעו והחליטו לדחות עד לאחרי פסח את התייקרות המוצרים.
מי שדווקא לא התייחסה לביקורות והמחאות היא קבוצת נטו הודיעה לקמעונאים שהיא מעלה את מחירי מוצרי אטריות מג'יק ב-6%, וחלק ממוצרי הדגים של דלידג ב-10% - עקב עליית חומרי הגלם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
מוצרי דלידג של נטו
מוצרי דלידג של נטו
מוצרי דלידג של נטו
(צילום: מירב קריסטל)
3 צפייה בגלריה
מוצרי אטיריות מגי'ק
מוצרי אטיריות מגי'ק
מוצרי אטיריות מגי'ק
(צילום: מירב קריסטל)
נטו כבר שלחה מחירונים חדשים אתמול והיום לקמעונאים. המוצרים אותם תייקר הם דגים מעושנים משומרים ארוזים, מקרל חצאים (מ-54 שקלים ל-60 לקמעונאים), איקרה ודגני מעדנייה כמו מקרל והרינג (מ-37 שקלים ל-40 שקלים).
קבוצת נטו היא אחת מחמש חברות המזון הגדולות בישראל. היא יבואנית בשר טרי הגדולה בארץ, ומחזיקה במותגים כמו טיבון ויל, עטרה, ויליגר, ריץ', אל גאוצ'ו ומוצרי פאלאס.

"למרות הנזק הכספי, דוחים את העלאת המחירים עד לאחר פסח"

כזכור, רוב יבואניות הענק הודיעו במהלך הימים האחרונים כי הן מעלות מחירים, אולם בסופו של דבר חזרו בהן. האחרונות שעשו זאת היו דיפלומט, שטסוביץ' וליימן שליסל. "אנו נענים לבקשתכם, ולמרות הנזק הכספי, דוחים את העלאת המחירים שהוכרזה על ידינו עד לאחר פסח, בעודנו מצפים לראות את תרומתה של הממשלה בהקלה בנטל", כתב נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט, לשר האוצר ושרת הכלכלה, ששלחו אליו ואל שאר היבואנים מכתב בו ביקשו שלא יעלו מחירים. דיפלומט תכננה לייקר בין היתר את מוצרי נוטרילון, טונה סטארקיסט, קפה ג'ייקובס וקטשופ היינץ.
חברת שסטוביץ' נסוגה לכאורה גם היא מההתייקרויות שתכננה לייקר את מוצריה, בין היתר פסטה ברילה. בדומה לסנו נראה שהיא לא מתכוונת לבטל את ההתייקרויות אלא להעמיק במבצעים. "נמשיך לבחון את הדרכים שבהן נוכל להקל על הציבור, ונבחן פעילויות (מעבר לאלו שתוכננו), במסגרתן נציע את מוצרינו במחירים מוזלים. בימים הקרובים נעדכן אודות אותם מוצרים", כתבה שסטוביץ'.
3 צפייה בגלריה
המכתב של ליימן שליסל
המכתב של ליימן שליסל
המכתב של ליימן שליסל
מוקדם יותר הודיעה חברת ליימן שליסל כי מסרה למשרדי הכלכלה והאוצר ש"למרות שאנו קשובים לרחשי לב הציבור, זה אינו אומר, שנוכל לעולם להחזיק ברמות מחיר שהפכו לבלתי כלכליות". לטענת מוני ליימן, מנכ"ל החברה החתום על המכתב, החברה שמייבאת לארץ בין היתר את מנטוס, טופיפי ולואקר, מתמודדת עם עליית מחירים של יצרנים וספקים, שרשרת אספקה שמתייקרת, שכר מינימום שעלה, שכר עבודה שמרקיע שחקים, מחירי חשמל ואנרגיה, מיסים עירוניים ורגולציה מכבידה". למרות זאת לטענתו ליימן שליסל לא העלתה מחירים שנים.
דודי עזרא הבעלים של קבוצת נטו מסר: "במג'יק מחיר ההובלה הפך לגבוה ממחיר המוצר ולא משתלם לנו למכור במחיר הקודם. ההובלה מהמזרח התייקרה מאוד.
"את סלטי הדגים ייקרנו ב-10% בעקבות בקשה של הספק סלטי התקווה. זה מפעל קטן שנמצא על סף סגירה ולכן נענינו לבקשה שלו. במקום להתעסק בספקים קטנים שעומדים לסגור ובמחירי הובלה שלא בשליטתנו, כדאי להתמקד בהתייקרויות החשמל, הדיור והמים".