אוסטרליה החליטה כי השטרות החדשים של 5 דולר אוסטרלי לא יכללו את דמותו של מלך בריטניה צ'ארלס, אלא עיצוב חדש "שמכבד את התרבות וההיסטוריה של האוסטרלים הראשונים", כך הכריז היום (חמישי) הבנק המרכזי במדינה.
העיצוב החדש יחליף למעשה את דיוקנה של המלכה אליזבת השנייה, שמתה לאחרונה ואותה החליף צ'ארלס בתפקיד המלכותי. הבנק המרכזי הוסיף כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם ממשלת אוסטרליה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)
ההגדרה של "האוסטרלים הראשונים" מתייחסת לאוכלוסיית הילידים של המדינה, או אנשי האומות הראשונות, שמורכבת בין השאר מאבורג'ינים. האוכלוסייה הזו מהווה כ-3.2% מכלל תושבי המדינה שמונה 25 מיליון בני אדם.
הבנק המרכזי יתייעץ עם האוסטרלים הראשונים בנוגע לעיצוב השטר החדש, שהנפקתו צפויה להימשך מספר שנים. בינתיים, השטר הנוכחי של 5 דולר עם דמותה של המלכה אליזבת ימשיך להיות מופץ, ויהיה גם חוקי לשימוש אחרי שהשטר החדש יונפק. גורמים רשמיים אמרו כי מטבעות ושטרות קיימים עם דמותה של המלכה יישארו חוקיים לנצח.


דמותו של המלך צ'ארלס כן תהיה מוטבעת על מטבעות, כאשר המטבעה המלכותית האוסטרלית צפויה להתחיל לייצר במחצית השנייה של שנת 2023, כשהצפי הוא לחשוף אותם בתקופה הקרובה.
דמותה של המלכה אליזבת מתנוססת על שטרות ומטבעות מסוימים ברחבי חמר העמים - התאגדות של 54 מדינות, שכמעט כולן היו תחת שלטון בריטי.