כמה רשתות שיווק דיווחו היום (ו') על ביקוש מוגבר למוצרים מסוימים, בעיקר של מים מינרלים, כמו מה שנראה כהיערכות של הציבור לקראת אפשרות של תקיפה מצד איראן וחיזבאללה כנקמה על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ובכיר חיזבאללה פואד שוכר, ואולי הרחבת המלחמה כתוצאה מכך. זאת למרות שטרם יצאה הודעה מפורשת של פיקוד העורף להצטייד ברשימת מוצרים לממ"ד, בהם: מים ומזון יבש. עם זאת, ברשתות מציינים כי אין מדובר בהסתערות על מדפי המים כפי שהיה סביב הסלמה בפעמים קודמות.
כך למשל, בקרפור ציינו כי נרשמה עלייה של 40% בכמות הקניות ביחס לשישי שעבר בסניפי הרשת, ואתמול נרשמה עלייה של כ-23% בכמות הקניות ביחס לחמישי שעבר. בין היתר: מכירות המים המינרלים עלו ב-150%, שימורי ירקות ב-112%, מזון לתינוקות ב-107%, שימורי טונה ב-106% וקיטניות ב-103%.
1 צפייה בגלריה
מים מינרלים סניף קרפור
מים מינרלים סניף קרפור
מים מינרלים סניף קרפור
(צילום: קרפור)
לדברי מיכאל לובושיץ, משנה למנכ"ל קרפור, "קרפור ערוכה גם בשעות חירום לספק מוצרים חיוניים לתושבי ישראל, אנו מחדשים מלאים כל העת וערוכים על מנת לספק שירות מטיבי".
מרשת שופרסל נמסר כי ביומיים האחרונים מורגשת תנועה ערה ועלייה ברכישות של לקוחות בסניפים, הן בשל המבצעים הרבים ששופרסל מציעה והן בשל ההערכות למצב. "בין היתר, אנו רואים עלייה של מאות אחוזים ברכישת מים. החברה מקיימת הערכות מצב שוטפות בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כדי לוודא אספקה סדירה, רצף תפקודי ומוכנות לתרחישים".
גם ברשת רמי לוי ניכרת עלייה של 150% בביקוש למים מינרלים לצד עלייה במכירות שימורים מוצרי מזון יבש מאז יום רביעי האחרון.
גם ברשת מחסני השוק מדווחים על עלייה של 150% בביקוש למים וגם בקטגוריית הסודה ישנה עלייה של 50% בביקושים.
לדברי יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק ברשת טיב טעם, "יש ביקוש רב למים, עליה של מאות אחוזים, גם באתר האונליין של הרשת".
באשר למחסור במים מינרלים, לפי שעה לא מדובר על בעיה במלאים. יחד עם זאת, גורמים בענף מציינים כי אם תימשך העלייה בדרישה למים מינרלים יש צפי בהמשך למחסור כי היצרניות לא יכולות לעמוד בקצב הייצור, מה גם שהמפעלים נמצאים בצפון הארץ.