אחרי לא מעט עיכובים וחוסר ודאות, הודיע היום (ב') קצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן ארי, שהפעימה הראשונה עבור סיוע כלכלי ל-20 אלף סטודנטים משרתי מילואים תועבר ב-1 באוגוסט.
את הדברים אמר תא"ל בן ארי בוועדת החינוך של הכנסת. לדבריו, "ישנם כ-70 אלף סטודנטים משרתי מילואים אבל לא כולם זכאים לסיוע ולא לכל הסכום. רוב הלוחמים מקבלים מלגה במסגרת 'ממדים ללימודים' ולכן הם לא קשורים לחקיקה הזאת. עד כה, קרוב ל-30 אלף סטודנטים משרתי מילואים הגישו בקשות לקרן הסיוע. בחנו ואישרנו 20 אלף מתוכם, בסכום של 156 מיליון שקל שאמורים להיות משולמים בפעימת השכר הקרובה ב-1.8. נותרו בסה"כ 5,000 בקשות שטרם טופלו, כאשר השאר נשלחו להשלמת מסמכים וכו'.
1 צפייה בגלריה
יואב זיתון ברצועת עזה, חאן יונס
יואב זיתון ברצועת עזה, חאן יונס
חיילי מילואים ברצועת עזה
(צילום: זיו קורן )
קצין מילואים ראשי תא"ל בני בן ארי התייחס לעיכוב ואמר לחברי הוועדה, כי "לצערי לא הצלחנו לייצר מנגנון אוטומטי שישלם את הכסף בדחיפה למשרתי המילואים ולכן הקרן נערכה עם למעלה מ-200 איש שעובדים ובוחנים את הבקשות".
אחרי לא מעט עיכובים וחוסר ודאות, הודיע היושם (ב') קצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן ארי, שהפעימה הראשונה עבור סיוע כלכלי ל-20 אלף סטודנטים משרתי מילואים תועבר ב-1 באוגוסט. צריכים להתחיל להסתכל על תשפ"ה ולקיים דיון כי משרתי המילואים בתשפ"ה ימשיכו לעשות הרבה מילואים".
יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב קרא למשרד הביטחון לתגבר את הצוות שבוחן את בקשות המילואימניקים: "אנחנו מקבלים פניות וכנראה שיש פקק בצנרת".
יו"ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ח"כ מיכאל ביטון אמר, כי ישנן בעיות בשטח כמו זה שאומרים למילואימניקים שניתן להגיש בקשה לסיוע רק פעם אחת וזה בניגוד למענק שיש לו באותה הקרן ובו ניתן להשתמש בחלקים.
"אף אחד לא יכול להעלים משאבים שהמחוקק ייעד להם, גם אם זה לא נוח לאותו גוף", אמר.