ציוץ של אילון מאסק מאתמול יכול להמחיש למה מעמדה של אנבידיה (Nvidia) יציב מאי פעם. הציוץ הציג סרטון של מרכז ה-AI החדש של טסלה, שמאסק מאוד גאה בו: שורות-שורות של יחידות עיבוד AI נוצצות של אנבידיה, שורות ארוכות עד לאופק ההאנגר הענק. מאסק מתכוון לפתח כאן את ה-AI שיביס את המתחרים ולא חשוב כמה מיליארדים זה יעלה. בתשלומים לאנבידיה כמובן.
הדוחות שאנבידיה פרסמה אמש מצוינים מכל בחינה, והיא אפילו הביסה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות של 30 מיליארד דולר, רווח של 67 סנט למנייה, גידול של 122% בהכנסות, ו-168% ברווחים. ובכל זאת וול סטריט הגיבה במסחר תנודתי והמסחר הסתיים בירידות של 7%. יכול להיות שהמשקיעים ראו משהו איום ונורא בדו"חות, ששאר העולם החמיץ?
1 צפייה בגלריה
אנבידיה
אנבידיה
אנבידיה
(Photo: Nvidia / Reuters)
יש 120 מיליארד סיבות - קצב ההכנסות השנתי של אנבידיה - למה המשקיעים האלה טועים. נכון, הם התרגלו לתוצאות מדהימות מצד אנבידיה, כאלה שעולות על הדמיון. הפעם הם קיבלו סתם תוצאות מצוינות. זה מאכזב, חייבים להודות. יש גם דיבורים על קשיים באספקת הדור החדש של השבבים, שבבי בלאקוול, שהוכחשו על ידי החברה, אבל הספיקו להדאיג כמה משקיעים. ואולי יש משקיעים שנסחפים בזרם הטרנד, שהחליטו לממש קצת מזומנים במשבצת הזמן הנוכחית.
אלה וגם אלה עומדים להתאכזב, קרוב לוודאי בקרוב, כשהם יראו את מניית אנבידיה ממשיכה לטפס בלעדיהם. פשוט אין מצב שהמגמה הזו עומדת להשתנות. המוצר של אנבידיה הוא מוצר בחסר, השוק שלו הולך וגדל, כמעט אינסופי. ומתחרים אין, לא באמת. אז זו הכלכלה, טמבל (שמכר אתמול מניות אנבידיה).

אם נעזוב רגע את הטרנד נוכל לחשוב על מה באמת צריך להדאיג את אנבידיה ואת המשקיעים שלה. למשל, הצעדים שנרקמים בימים אלה על ידי משרד המשפטים האמריקני כנגד גוגל, בעוון היותה מונופוליסטית מדי. אנבידיה עלולה להיות התחנה הבאה בדרכו של הרגולטור.
ויש עוד דאגה אחת, מעולמות הטכנולוגיה, שצריכה בינתיים להישאר בגדר מחשבה בלבד. האם יגיע השלב שבו יתברר שכל ה-AI הזה היה הייפ מטורף וכולנו הקורבנות שלו? כמו המטאברס? כמו ה-NFT? זה לא המצב כרגע. יש ביקוש מטורף בשוק ליכולות בינה מלאכותית, יש מירוץ טכנולוגי שלא היה כמוהו בין חברות שמפתחות AI, אין אדם בעולם שלא פוגש את ה-AI במקום כלשהו רלוונטי לחייו. במצב הזה אנבידיה תמשיך בזינוק המטאורי שלה.
הבעייה עם הייפ, שהוא כמו גשמי המלקוש - אתה מבין שזה היה זה רק אחרי שזה נגמר. אם יגיע הרגע, שבו הציפיות, המנופחות מעבר לכל פרופורציה של מנכ"לי חברות ה-AI יתבררו כפיקציה, או אם טכנולוגיה חדשה תפציע בשמינו ותגנוב את הפוקוס מה-AI - אזי נוכל לחזות (שוב) בקריסתו של ענק אדום טכנולוגי בסופרנובה מרהיבה. הבה נקווה שזה לא יקרה, ולא רק בגלל משקיעי נאסד"ק.