בשיתוף בנק הפועלים
טקס סיום עסקים קטנים. צפו
(כתבת: עומר חמאוי ארנסט | צלם: נדב אבס )

תחרות "עסקים קטנים" של ynet ו-"ידיעות אחרונות" בחסות בנק הפועלים עמדה השנה בסימן משבר הקורונה המתמשך. במשך ארבעה חודשים עקבנו מקרוב וליווינו תשעה עסקים קטנים שעלו לגמר מבין מאות העסקים שהגישו את מועמדותם לתחרות. תשעת העסקים זכו לפגישות ייעוץ עם מנטורים וכן לחשיפה ולסיקור באתר ynet, ב"ידיעות אחרונות" וברשתות החברתיות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
שופטי התחרות, מנכ"לים בכירים במשק, בחנו את העסקים, את פעילותם ואת תוצאותיהם, ולבסוף נבחרו הזוכים. השבוע הסתיימה התחרות בטקס חגיגי שבו הוכרזו הזוכים, שכל אחד מהם ייהנה ממענק בשווי עשרת־אלפים שקלים ומחבילת פרסום ב־ynet.
את הטקס פתח דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, שהדגיש את חשיבות התמיכה בעסקים הקטנים בישראל בתקופה מאתגרת זו: "הבנק מלווה את תחרות העסקים הקטנים כבר 13 שנים. מבחינתנו זה מגזר עסקי מאוד חשוב. יש לנו מקום להשתפר, אבל אין ספק שאנחנו ממוקדים בכל מה שקשור לליווי העסקים. בשנה החולפת האתגר הכי גדול שלנו היה ההתמודדות עם הקורונה.

5 צפייה בגלריה
בעלי העסקים הזוכים יחד עם השופטים. כל עסק ייהנה ממענק בשווי עשרת־אלפים שקלים ומחבילת פרסום ב־ynet
בעלי העסקים הזוכים יחד עם השופטים. כל עסק ייהנה ממענק בשווי עשרת־אלפים שקלים ומחבילת פרסום ב־ynet
בעלי העסקים הזוכים יחד עם השופטים. כל עסק ייהנה ממענק בשווי עשרת־אלפים שקלים ומחבילת פרסום ב־ynet
(צילום: יריב כץ)
"לי, כמנהל, זה היה אתגר מורכב לקחת 6,000 עובדים ולהעביר אותם לעבודה מהבית. אתם, העסקים הקטנים, התמודדתם עם מורכבות לא פחות גדולה. אתם נמצאים פה בתור מצטיינים ומובילים. הוכחתם שאתם יכולים להתמודד עם סביבה עסקית משתנה – זה האתגר הניהולי הגדול".
גידו רן, המשנה לעורך ynet, שיתף בנתוני החשיפה המדהימים שקיבלו תשעת העסקים שעלו לגמר. מתחם פעילות העסקים הקטנים שהתפרסם באתר ynet זכה עד היום ל־1,400,000 צפיות. העסקים שזכו לצפיות הרבות ביותר היו שימעל'ה light in Art, סטודיו לייצור גופי תאורה מזכוכית, ובר הקוקטיילים ספייסהאוס, שבתקופת הקורונה הפך למיזם של מארזי קוקטיילים המגיעים במשלוחים עד הבית.
נציגת העסקים משתתפי התחרות, שלי בשור, בעלת בית הקפה והמשתלה מייקרס, עלתה לבמה וסיפרה על הקשיים והאתגרים של העסקים הקטנים: "מדברים על כך שהקורונה היא המשבר הכי גדול שעסקים התמודדו איתו עד היום. אבל אנחנו יכולים לספר שיש לנו כל הזמן משברים. כדי להצליח, כדי לשחות טוב בים הזה, ואפילו כדי להביא מדליה, צריך יצירתיות, גמישות מחשבתית ויותר מהכל - קהילה תומכת. קהילה של עסקים שתומכת בעסקים יוצרת תחושה טובה של אהבה וחיבור עמוק בין בעלי עסקים ולקוחות. אני מודה לכם ולכל מי שלקח חלק, תרם, חיבר ויצר את הפרויקט – תודה על ההשראה וההזדמנות".

"ננצל את הזכייה כדי לעשות טוב"

הראשון שעלה לקבל את הפרס הוא יוספי לנצ'נר, סמנכ"ל ימות המשיח, חברה פורצת דרך שהוקמה בשנת 2009 על ידי אב המשפחה, יעקב לנצ'נר, במטרה להנגיש פתרונות תקשורת דיגיטליים לאוכלוסיות ללא גישה לטלפונים חכמים ולאינטרנט. את הפרס קיבל לנצ'נר מידי מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר.
5 צפייה בגלריה
גם "ימות המשיח", כמו עסקים רבים בישראל, התמודדה בשנה וחצי האחרונות עם משבר הקורונה. במקרה שלה – העסק פרח.
גם "ימות המשיח", כמו עסקים רבים בישראל, התמודדה בשנה וחצי האחרונות עם משבר הקורונה. במקרה שלה – העסק פרח.
יוספי לנצ'נר, מבעלי ימות המשיח: "זו התרגשות מאוד גדולה לזכות בתחרות, אנחנו מקווים שהיא תקדם אותנו. בעקבות החשיפה אנחנו במגעים לקראת שיתוף פעולה עם גוף ציבורי גדול שפנה אלינו כדי לסייע בהנגשת השירות שלהם"
(צילום: עמית שאבי)
"זו התרגשות מאוד גדולה לזכות בתחרות העסקים הקטנים, אנחנו מקווים שהיא תקדם אותנו", אמר לנצ'נר מיד לאחר הזכייה, וסיפר כי בעקבות החשיפה ב-ynet ובידיעות אחרונות, החברה נמצאת במגעים לקראת שיתוף פעולה עם גוף ציבורי גדול, שפנה אליהם על מנת לסייע בהנגשת השירות שלהם לאוכלוסייה החרדית.
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, המנטור שליווה וממשיך ללוות את ימות המשיח, בירך על הזכייה ואמר: "ימות המשיח היא חברה מדהימה, לא הופתעתי בכלל מהזכייה שלה, ואני שמח שהיא שמה את הציבור החרדי במרכז".
אחרי לנצ'נר עלו לקבל את הפרס, מידי עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה, קרן בוברובסקי ועזריאל אסף, בעלי חוות הפטריות מוגו. החווה, שהוקמה בקיבוץ סעד שבעוטף עזה, מגדלת ומשווקת פטריות שמפיניון ופורטובלו. היא החלה לפעול בשנת 2019, רגע לפני שמגפת הקורונה החלה.

5 צפייה בגלריה
מוגו
מוגו
קרן בוברובסקי, מבעלי חוות הפטריות מוגו: "קיבלתי המון תגובות ופירגון, אבל מה שהכי ריגש אותי הוא החיבור בין העסקים. במהלך הפרויקט הכרתי חלק מהעסקים שהשתתפו בו, ונוצרו קשרים חדשים. אני מרגישה שאני לא לבד"
(צילום: חיים הורנשטיי)
בוברובסקי הודתה על הזכייה, בייחוד בשנה מאתגרת זו, כשמשבר הקורונה עדיין מרחף מעל ראשם של העסקים הקטנים, ונוספים לו האיומים הביטחוניים באזור הגבול. "קיבלתי המון תגובות ופירגון מהרבה אנשים, אבל מה שהכי ריגש אותי הוא החיבור בין העסקים. במהלך הפרויקט הכרתי חלק מהעסקים שהשתתפו בפרויקט ונוצרו קשרים חדשים", סיפרה בוברובסקי לאחר הזכייה והוסיפה: "הקורונה עדיין לא מאחורינו, יש בעיות קשות של עלויות חומרי הגלם והיבוא. אנחנו עדיין נאבקים, אבל הפירגון והזכייה נותנים המון אנרגיות לצלוח את התקופה. אני מרגישה שאני לא לבד".
בפרס העסק הזוכה במסלול החברתי בתחרות העסקים הקטנים זכה שי יעקב, בעלים ומייסד אס־סנס, מפעל למוצרי טיפוח וקוסמטיקה טבעיים, הממוקם בכפר הנוער עיינות, בו עובדים בני נוער מתוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) לצד אנשים עם צרכים מיוחדים. את הפרס הגישו ליעקב הספורטאים הפראלימפיים יוליה צ'רנוי ומארק מליאר, שזכה באולימפיאדת טוקיו האחרונה בשתי מדליות זהב.
5 צפייה בגלריה
איסנס - מפעל למוצרי טיפוח וקוסמטיקה טבעיים המעסיק אנשים עם מוגבלויות
איסנס - מפעל למוצרי טיפוח וקוסמטיקה טבעיים המעסיק אנשים עם מוגבלויות
שי יעקב, בעלי אס–סנס, הזוכה במסלול החברתי: "ננצל את הזכייה כדי לעשות טוב לאנשים. בעקבות הזכייה הורים לאנשים עם צרכים מיוחדים פנו אליי וביקשו שנעסיק את ילדיהם. ואכן, בחודש האחרון העסקנו עוד שני עובדים"
(צילום: יריב כץ)
"תמיד כיף לזכות, אנחנו ננצל את הזכייה כדי לעשות טוב לאנשים", הכריז שי יעקב לאחר קבלת הפרס, וסיפר כי התגובה הכי מרגשת בעקבות החשיפה בתחרות הייתה של הורים לאנשים עם צרכים מיוחדים. "הם פנו אליי וביקשו שנעסיק את הילדים שלהם. ואכן, בחודש האחרון העסקנו עוד שני עובדים – זה הדבר הכי טוב שקרה לנו. אני מאחל לכולם שנה טובה וקורא לכם לקנות תוצרת ישראלית".
5 צפייה בגלריה
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים: "בשנה החולפת האתגר הכי גדול שלנו היה ההתמודדות עם הקורונה. אתם, העסקים הקטנים, התמודדתם עם מורכבות לא פחות גדולה. הוכחתם שאתם יכולים להתמודד עם סביבה עסקית משתנה ־ זה האתגר הגדול"
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים: "בשנה החולפת האתגר הכי גדול שלנו היה ההתמודדות עם הקורונה. אתם, העסקים הקטנים, התמודדתם עם מורכבות לא פחות גדולה. הוכחתם שאתם יכולים להתמודד עם סביבה עסקית משתנה ־ זה האתגר הגדול"
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים: "בשנה החולפת האתגר הכי גדול שלנו היה ההתמודדות עם הקורונה. אתם, העסקים הקטנים, התמודדתם עם מורכבות לא פחות גדולה. הוכחתם שאתם יכולים להתמודד עם סביבה עסקית משתנה ־ זה האתגר הגדול"
(צילום: יריב כץ)

בשיתוף בנק הפועלים