המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הערב (ד') בעליות ומניות חברות הנשק זינקו: נאסד"ק עלה ב-1.5%, מדד S&P 500 התחזק ב-1% ודאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.6%. מניות הנשק בלטו במסחר בצל הטבח בטקסס - ויסטה אאוטדור וסמית' אנד ווסון עלו שתיהן ב-6.9%. מניית סנאפ זינקה ב-10.8% לאחר שאתמול נחתכה ב-43%.
המניות של חברות הנשק זינקו היום לאחר הטבח בבית הספר בטקסס שבו נרצחו 19 ילדים ושני מבוגרים. בדרך כלל חברת הנשק נוטות להציג עליות לאחר אירועי ירי המוני, כשבשוק צופים זינוק בקניית הנשק כצעד מקדים לאפשרות של הטלת הגבלות חוקיות על מכירת הנשק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט
(צילום: AP)
מוקדם יותר היום פורסם הפרוטוקול של הישיבה האחרונה של בכירי הפד שקדמה להעלאת הריבית בארה"ב בתחילת מאי, אז הועלתה בחצי אחוז. מהפרוטוקול עולה כי בכירי הפד תומכים בביצוע העלאות של 0.5% בפגישות הבאות של ועדת השוק הפתוח. על פי בכירי הפד, לאחר סדרה צפויה של העלאות ריבית, הם מתכוונים לעצור ולבצע הערכה מחדש של מצב הכלכלה כדי לקבוע עד כמה רחוק יהיה מוכן הבנק המרכזי ללכת.
לפי ציפיות המשקיעים בוול סטריט, הפד יעלה את הריבית ששמר על רמה אפסית במהלך המגפה ליותר מ-3% עד סוף השנה. הפרוטוקול שפורסם לפני שעה קלה לא נתן אינדיקציה לכך שהפד מתכנן להציב יעד פחות שאפתני. "המשתתפים הסכימו שהוועדה צריכה להעביר במהירות המדיניות המוניטרית לעבר עמדה ניטרלית", נכתב בפרוטוקול. בעבר הפד ראה בשיעור ריבית של כ-2.5% כנייטרלי, אך כמה חברים טענו שהריבית עשויה להיות גבוהה יותר.
שיעור האינפלציה בארה"ב עלה באפריל ב-8.3% בחישוב שנתי, הרבה מעל יעד ה-2% של הפד. כדי להילחם באינפלציה הגבוהה, הבנק העלה את הריבית לטווח קצר ב-50 נקודות בסיס לאחר הפגישה שבין 3 ל-4 במאי. זו הייתה העלאת הריבית השנייה השנה.