שופרסל פירסמה הבוקר (יום ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024 - הראשון בחתימת בעליה החדשים האחים אמיר, והאחרון תחת הנהלתו של המנכ"ל היוצא אורי וטרמן והיו"ר הפורש איציק אברכהן - עם צמיחה מינורית של 1.7% בהכנסות, שהסתכמו ב-3.8 מיליארד שקל.
בהכנסות מקימעונאות, רשת הסופרמרקטים גדלה ב-1% בלבד שנובע מגידול במספר הסניפים ומעלייה של 1.8% במכירות בחנויות זהות. המכירות למ"ר ירדו ב-0.1% והסתכמו ב-6,361 שקל למ"ר.
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
הרווח הנקי זינק ב-35% והסתכם ב-89 מיליון שקל, כאשר הגידול ברווח נבע ברובו מהנדל"ן להשקעה של הקבוצה והכנסות ממכירת נכסים ולא מהפעילות השוטפת.
האחים אמיר, שרכשו לאחרונה את רשת הסופרמרקטים, אמנם חתומים על הדוחות הכספיים, אבל אלה מושפעים בין השאר מתוצאות תוכנית ההבראה של קודמיהם, המנכ"ל היוצא וטרמן והיו"ר הפורש אברכהן.
המבחן האמיתי של האחים אמיר יהיה ברבעון השני ובבאים אחריו, ובשוק מצפים לראות מה תהיה ההשפעה של תוכנית ההבראה האגרסיבית של האחים, שכללה עד כה פיטורים של כ-100 איש במטה כאשר האחים עדיין לא חשפו את מלוא תוכניותיהם לשינויים שהם מתכננים בקבוצה, כמו בחינה מחודשת של המשך קיומו של המותג הפרטי ועתידן של פעילויות נוספות של הקבוצה. בנוסף, נראה שהרשת תחת ניהולם של האחים מתכננת לשים דגש על מבצעים בדומה למתחרותיה כדוגמת רמי לוי, יוחננוף וכו'.
עוד עולה מהדוחות כי נרשם שיפור בתוצאות של רשת הפארם be: גידול של 11% במכירות שהסתכמו ב-277 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-11.8% והמכירות למ"ר עלו ב-6.9% ל-5,500 שקל למ"ר. הרשת הציגה שיפור ברווח התפעולי שעלה מ-4 מיליון שקל ל-6 מיליון שקל ושיעורו 2.2% מהמכירות.
חברת הארנק האלקטרוני פייבוקס ממשיכה לגרום הפסדים לרשת וסיימה את הרבעון הראשון עם הפסד של 18 מיליון שקל. שעור המכירות של המותג הפרטי, שעדיין לא ידוע מה יעלה בגורלו תחת ניהולם של הבעלים החדשים, היה 27% מהמכירות בהשוואה ל-28.4% ברבעון המקביל.
החולשה בדוחות שופרסל היא ברווח הגולמי, שאמנם עלה ב-2.4% ל-1.03 מיליארד שקל אך שיעורו נותר 27.1% מהמכירות בדומה לרבעון המקביל אשתקד. מאידך, חל שיפור בשיעור הרווח התפעולי שעלה ל-3.6% מסל המכירות לעומת 3.4% ברבעון מקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי של כל הקבוצה הסתכם ב-4.4% בהשוואה ל-4.1%.
במקביל לדוחות הודיעה החברה כי בעוד חודש תתכנס אסיפת בעלי מניות שאמורה לאשר את תנאי הפרישה הנדיבים של המנכ"ל והיו"ר הפורשים, שמסתכמים בכ-13 מיליון שקל. זאת לאחר שדירקטוריון החברה אישר אתמול את תנאי הפרישה.