שנה ורבע לאחר שקבוצת פוקס השיקה את חנות הדגל של מותג הצעירות החדש רובי ביי בקניון רמת אביב, נודע ל-ynet ו"ממון" שהחנות תיסגר. במקומה ייפתח סניף של מותג האיפור איל מקיאג' שהפך לבינלאומי.
איל מקיאג' תשלם עבור הזכות להיכנס לקניון היוקרתי דמי פינוי של קרוב למיליון שקל. בניגוד לרוב מותגי האופנה של פוקס שמיובאים מחו"ל - רובי ביי הוא מותג הבית לבגדי בייסיק איכותיים לצעירות בנות 20-12.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איל מקיאג'
איל מקיאג'
איל מקיאג'
(צילום: יח"צ)
בפוקס מנסים לעשות קו מוצרים לצעירות בדומה למותג הידוע ברנדי מלוויל האיטלקי, שהפך לפופולרי מאוד בקרב נערות בעולם. עם השקתו נשמעה ביקורת כי המידות מצומצמות ומתאימות לרזות בלבד, וגם המחירים אינם זולים.
הרשת מפעילה כ-15 סניפים, רובם פועלים במיקומים לשעבר של רשת האופנה יאנגה - גם היא בבעלות פוקס - שמספר סניפיה צומצם. בענף האופנה טוענים כי ישנם עוד סניפים של רובי ביי שמוצעים לשוכרים אחרים, אך בפוקס הכחישו.
בנושא דמי הפינוי הגבוהים שמוכנה איל מקיאג' לשלם, אמר גורם מקורב כי לאחר ההנפקה המוצלחת של מותג האיפור בנאסד"ק לפני שנה, לפי שווי של 2 מיליארד דולר, אין לחברה בעיה לנסות ולתפוס את המקומות הנחשקים ולשלם על כך.
הבעלים, האחים שירן ואורן הולצמן, רכשו את איל מקיאג' לפני עשור תמורת 12 מיליון שקל בלבד, והצליחו להפוך אותה לסיפור הצלחה בארה"ב. החנות בקניון רמת אביב תאפשר להם להימכר לצד מותגי איפור יוקרתיים כמו ארמני, מאק ובובי בראון הפועלים במקום.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )