התחדשות עירונית בצפון תל אביב-יפו: אחרי יותר מעשור של קידום מיזם התחדשות עירונית על ידי בעלי הדירות ברחוב קהילת פאדובה הפרויקט יצא לדרך. החברות היזמיות שיכון ובינוי נדל"ן ומטרופוליס החלו בעבודות ההריסה של המבנים הישנים בשכונת נאות אפקה א'.
מדובר במתחם בו פונו 128 דירות ישנות בשלושה בניינים ישנים בני 4 קומות עם 8 כניסות ובמסגרת הפרויקט החדש ייבנו שמונה בניינים חדשים בני 8-9 קומות בהם 292 יחידות דיור. הדירות החדשות יהיו בנות 2-5 חדרים בהן דירות קרקע ופנטהאוזים.
2 צפייה בגלריה
הריסת המבנים הישנים בפרויקט התחדשות עירונית בנאות אפקה
הריסת המבנים הישנים בפרויקט התחדשות עירונית בנאות אפקה
הריסת המבנים הישנים בפרויקט התחדשות עירונית בנאות אפקה
(צילום: רענן כהן)
במסגרת הפרויקט, AFK שמו, שעל תכנונו הופקד משרד מילבאואר אדריכלים, ייבנה חניון תת קרקעי משותף לכל המבנים ויוקם אשכול של ארבעה גני ילדים.
מהחברות היזמיות נמסר כי את הפרויקט קידמו בעלי הדירות למעלה מעשור: "הפרויקט החל לקרום עור וגידים בשנת 2014 במכרז לבחירת יזם שקיימו בעלי הדירות בפאדובה 19-21. מדובר בפרויקט מורכב מהרבה בחינות, הן בעניין מנגנון הקצאת הדירות שדרש מחשבה ויצירתיות מחוץ לקופסה, הן מבחינת גיבוש התמורות והמפרט הטכני והן במציאת פתרון תכנוני לעובדה שעיריית תל אביב חייבה לכלול מעונות יום בחלק מהבניינים. לאחר שהעסקה מול פאדובה 19-21 החלה להתגבש נוצר הקשר עם נציגיהם של פאדובה 23".

"רגשות מעורבים"

יעקב סיוון, מבעלי הדירות הישנות שנהרסו, אמר באירוע ההריסה כי "זהו יום עם רגשות מעורבים. יום שמח בשבילנו אבל תקופה לא פשוטה למדינה, וגם קצת עצוב לראות את הבית שלך נהרס. יחד עם היזמים הגענו לזה ואני מאחל שיהיה המשך מוצלח לכולנו ולמדינה".
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט AFK ברחוב קהילת פאדובה בתל אביב-יפו
הדמיית פרויקט AFK ברחוב קהילת פאדובה בתל אביב-יפו
הדמיית פרויקט AFK ברחוב קהילת פאדובה בתל אביב-יפו
(הדמייה: ויופוינט)
עו"ד אודי נולמן, ממשרד יהודה טוניק ושות' המייצג את הדיירים בפאדובה 23: "נברך את העוסקים במלאכה על העבודה המאומצת, שנעשתה לקידום התכנון למרות הקשיים והמהמורות שבדרך שגרמו להתארכות הזמן לקבלת ההיתר. עתה הגיע זמן הבנייה המחייב הקפדה ופיקוח. עברנו ביחד כברת דרך ארוכה אך הגענו לבסוף לשלב המהותי, שיהיה בהצלחה לכולם".
עו"ד ורד איתני, שותפה במחלקת נדל"ן, תכנון ובנייה במשרד גולדפרב גרוס זליגמן המייצגת את הדיירים בפאדובה 19-21 אמרה: "אני מלווה את הפרויקט החל משנת 2014, 10 שנים, במהלכן היו לנו לא מעט עיכובים אבל צלחנו אותם באמצעות הצוות שליווה את הפרויקט".