עוד עסקאות יוקרה יוצאות לפועל בתל אביב: איש עסקים ישראלי תושב לוס אנג'לס רכש 5 דירות להשקעה בפרויקט יוקרה בכיכר המדינה בסכום כולל של 51.5 מיליון שקל, כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות". מדובר בפרויקט ז'בוטינסקי 133 ברובע 4 של חברת בית וגג, הממוקם באחד האזורים המבוקשים בעיר.
במסגרת העסקה נרכשו 4 דירות בנות 5 חדרים בקומה השלישית, בשטחים הנעים בין 128-133 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר, חניה תת קרקעית ומחסן. מחיר כל דירה כ-8.3 מיליון שקל. בנוסף, רכש איש העסקים בקומה ה-8 והאחרונה של הפרויקט פנטהאוז מפואר בן 5 חדרים, המשתרע על שטח בנוי של 197 מ"ר וכולל מרפסת בשטח 24 מ"ר וכן גג מוצמד בשטח 114 מ"ר עם בריכה. הפנטהאוז נרכש במחיר 18 מיליון שקל וכולל גם 2 חניות תת קרקעיות ומחסן.
2 צפייה בגלריה
הפנטהאוז בפרויקט זבוטינסקי 133 בכיכר המדינה בתל אביב
הפנטהאוז בפרויקט זבוטינסקי 133 בכיכר המדינה בתל אביב
הפנטהאוז בפרויקט בכיכר המדינה
(הדמיה: איבלוב מדיה)
פרויקט ז'בוטינסקי 133 תוכנן על ידי משרד מילבאואר אדריכלים. על עיצוב השטחים המשותפים הופקד המעצב אלברט אסכולה. מדובר בבניין ותיק שעובר תהליך התחדשות עירונית ונבנה במסגרת תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש), במסגרתו ייהרס בניין ישן בן 4 קומות עם 16 דירות ובמקומו ייבנה בניין בוטיק עם 8 קומות וגג, שיכלול 34 דירות חדשות. בעלי הדירות הוותיקים יקבלו בפרויקט החדש דירות גדולות יותר עם מחסן וחניה.
הפרויקט נמצא בפריים לוקיישן בצפון תל אביב ברובע 4 בצמידות לכיכר המדינה, במרחק מה מהמע"ר (מרכז עירוני ראשי) הצפוני של תל אביב, האזור העסקי של בתי המשפט, המרכז הרפואי איכילוב וכן בקרבת הקו הירוק העתידי של הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
פרויקט זבוטינסקי 133 בכיכר המדינה בתל אביב
פרויקט זבוטינסקי 133 בכיכר המדינה בתל אביב
פרויקט ז'בוטינסקי 133 בכיכר המדינה
(הדמיה: איבלוב מדיה)

"השוק מתעורר והביקושים חזרו"

עירית מעייני מנהלת שיווק ומכירות בחברת בית וגגעירית מעייניצילום: נימקו
לדברי עירית מעייני, סמנכ"לית שיווק ומכירות של בית וגג, "תל אביב משמשת כברומטר לשוק הנדל"ן כאזור הביקוש העיקרי בגוש דן בכלל ולשוק היוקרה בפרט", מוסיפה מעייני. "כיום אנו משווקים מספר פרויקטים יוקרתיים סביב כיכר המדינה בלב רובע 4 בתל אביב, שצפויים לעלות על הקרקע בקרוב עם הריסת הבניינים הישנים. העסקאות האחרונות בעיר מוכיחות כי השוק מתעורר והביקושים חזרו, זאת למרות המצב הביטחוני והאינפלציה הגבוהה במשק".
שמאי המקרקעין איתי כלפון שבחן את העסקה אמר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי "מדובר בעסקה מאוד מיוחדת של רכישת 4 דירות ופנטהאוז על ידי אדם אחד בפרויקט הממוקם בצמוד לכיכר המדינה. טווח המחירים לדירות 5 חדרים בשטח של 120-130 מ"ר נע בממוצע סביב מחיר של כ-65 אלף שקל למ"ר. בעסקה הנוכחית אנו רואים שהמחיר טיפה יותר נמוך, אבל עדיין בגבולות הגזרה המקובלים לאזור. ככל הנראה, כפועל יוצא ממכירה מרוכזת של מספר דירות".
שמאי המקרקעין איתי כלפוןשמאי איתי כלפוןצילום: לילך אוזן
בהתייחסות לפנטהאוז מציין כלפון כי "יש שונות גדולה באזור, המבוססת בעיקר על הפער בין הדירות הנמכרות ברמת גמר מלאה לדירות הנמכרות ברמת המעטפת. מחיר העסקה הוא נמוך במעט מהמחירים הממוצעים הקיימים. בשורה התחתונה, בגלל אופי העסקה וגודלה נעשתה כאן הנחה לרוכש. בנוסף, צריך לזכור כי המצב הסבוך בשוק המקרקעין והשפעת המלחמה על היזמים הובילה לתנאי תשלום נוחים יותר, המאפשרים למשקיעים לנצל את המצב ולבצע עסקאות מיוחדות עם מספר יחידות דירות וליהנות גם מהנחה כוללת במחיר הסופי".
רוכשי דירות היוקרה בתל אביב ממשיכים להביע עניין בשוק למרות המלחמה המתמשכת והמשבר בשוק הדיור בשנה האחרונה. נזכיר כי באחרונה פרסמנו ב"ממון" וב-ynet על עסקה למכירת דירת פנטהאוז ב-27 מיליון שקל לתושב חוץ משוויץ בפרויקט יוקרה ברחוב אלנבי בתל אביב; עסקה נוספת למכירת פנטהאוז ב-19 מיליון שקל בשכונת נחלת יצחק; עוד פנטהאוז שנמכר בכ-30 מיליון שקל במגדל גינדי TLV; ושתי עסקאות נוספות גם כן ברובע 4 בהיקף של כ-37 מיליון שקל.