6 צפייה בגלריה
(צילום: Neo media)
"הבו לי אישה שאוהבת בירה ואכבוש את העולם", אמר בשעתו הקיסר וילהלם הגרמני השני. יותר מ־100 שנה עברו מאז הצהרתו, ונשים ואלכוהול כבר מזמן הולכים יחד. ועדיין, בתוך עולם האלכוהול, יש חלקים סטריאוטיפים, שנתפסים כגבריים יותר, כמו הוויסקי, אותו משקה חזק המכיל 40% אלכוהול. זה בדיוק הזמן והמקום לנפץ את התזה הזו.
לפי נתונים, בישראל מגלגל שוק הוויסקי, אותו משקה עם אופי ואישיות ייחודית, שעוצבה במשך מאות בשנים מאז יוצר המשקה לראשונה, מאות מיליוני שקלים בשנה. בשנים האחרונות מופרכת יותר ויותר החשיבה, שמדובר במשקה לגברים בלבד.
מי שבמידה רבה אחראית לניפוץ התזה הזו היא ד"ר אמה ווקר, האישה הראשונה בהיסטוריה בת 200 השנה של ג'וני ווקר, שמחזיקה בתפקיד המאסטר־בלנדר של בית הערבוב הגדול בעולם. ד"ר ווקר אחראית לטעם המשקה ולפיתוח סוגי ויסקי חדשים. "נשים שותות אלכוהול, נהנות מוויסקי ויודעות בדיוק מה הן אוהבות", נוהגת לומר מי שהחלה את דרכה בתאגיד האלכוהול דיאג'ו, בעל המותג ג'וני ווקר, בשנת 2008, כשהצטרפה לחברה כמדענית בעלת תואר שני בכימיה מאוניברסיטת אדינבורו ותואר דוקטור בכימיה אורגנית. כמה שנים לאחר מכן עברה לתפקידי ייצור ויסקי במזקקות של התאגיד, בהמשך שימשה מנהלת צוות הוויסקי, ואז הפכה לחלק מצוות היוצרים של ג'וני ווקר וכמאסטר־בלנדר ראשי בחברה. "אני לא רואה בעיה בזה שאני אישה ולא עושה מזה עניין. בג'וני ווקר מאמינים שוויסקי מיועד לכולם, ואנחנו מעודדים הכלה וגיוון בכל מובן. במקום העבודה, בקהילות ועם צרכנים".
6 צפייה בגלריה
ד"ר אמה ווקר
ד"ר אמה ווקר
ד"ר אמה ווקר
(צילום: יח"צ)
צריך להדגיש. ד"ר ווקר היא זו שהוכיחה שנשים יכולות לשמש בתפקיד בכיר בענף הזה, זו היא שחתומה על ייצור הג'וני בלונד, שאפשר לערבב אותו ולגוון ולהקליל אותו, והיא התאימה אותו לחך של הנשים. בכך היא ניפצה לחלוטין את התזה, שמדובר במשקה לגברים בלבד.

ויסקי בכל הגוונים

יש לציין, שהוויסקי הוא עולם שלם, שמכיל בתוכו הרבה סוגים. יש ויסקי יותר מעושן, יש יותר מלוח, יש יותר מתקתק, כל אחת יכולה לבחור מה מתאים לה יותר. כשמדובר בג'וני ווקר בלונד, הרי שזהו בוויסקי נגיש, 40% אלכוהול, בגרסה צעירה, שמתאימה למי שרוצים לנסות משהו חדש ותוסס. יש לו ארומות וטעמים פירותיים עדינים יחד עם סיומת של וניל חלקה במיוחד. מי שלא רוצה לשתות אותו נקי על קרח, יכולה להוסיף לו סודה בטעם לימון ומעליו פרוסת לימון או כל פרי הדר אחר שמתחשק. כך שהמנעד של הוויסקי, למעשה, פונה לכולן ולכולם. כדוגמה, ניתן לערבב משקה קליל של ויסקי עם ספרייט או עם קולה, וכולם יאהבו אותו, בין שמדובר בנשים או בגברים. מכאן, שאת השינוי התפיסתי הזה אפשר גם לקחת כחלק משבירת תקרות זכוכית בתחומים שונים נוספים, ולהבין שאין תחום שנשים לא יכולות להיות בו, להשפיע עליו וליהנות ממנו. "אכן ג'וני בלונד מוביל חלק מהשינוי התפיסתי הזה. זה סוד הקסם שלו. כביכול הוא אומר: 'קחו אותי, ערבבו אותי עם מה שטעים לכם, ותראו כמה אני כיפי וקליל", מסבירים בתאגיד האלכוהול דיאג'ו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: Neo media)
ג'וני בלונד מתאים למי שטועמת, לראשונה, ויסקי, כי הוא קליל ובעל מתיקות וניל שמגיעה מהיישון בחבית. יש לכך חשיבות, כי תפקיד "הוויסקי הראשון שלי" הוא להכניס לעולם האלכוהול בצורה נגישה וחלקה. וכך הפך ג'וני בלונד לחלק מהתמיכה בשבירת תקרת הזכוכית של נשים בנושא הוויסקי. לא לשכוח, זה הוויסקי הראשון שד"ר ווקר חתומה עליו.
לא מעט נשים שטעמו ונשבו בטעמו של הוויסקי, טוענות שרק כשטעמו ממנו לראשונה, הבינו את הנוכחות והאיכות שלו. "למה ג'ין וטוניק זה בסדר, אך ויסקי מהול במשהו אחר זה לא?", שאלה לא מזמן מי שנשבתה בטעמו ובקסמו של ג'וני בלונד. אכן כך. זה בדיוק כמו שד"ר ווקר שברה את החסם של שתיית הוויסקי באמצעות ערבוב של בלונד וספרייט, כי זה פשוט טעים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: Neo media)
פה המקום לציין, שמחקרים בעולם הוויסקי מוכיחים, כי מדי שנה רואים גידול במספר הנשים שטועמות ויסקי וממשיכות לשתות וליהנות ממנו. לפי המחקרים, מדובר בעיקר במחסום פסיכולוגי, בחשש שמדובר במשקה מתוחכם, ולא כך הוא. זה רק לקחת רגע של החלטה לצאת מהגבולות של עצמנו, לערבב ויסקי עם ג'ינג'ר אייל, אותו משקה קל מוגז וממותק ללא אלכוהול בטעם זנגביל, או לערבב בלונד וספרייט, וקיבלתן דרינק קליל, שמשמח את הגוף ואת הנשמה ומתאים לכל שעה ולכל מקום.
6 צפייה בגלריה
(צילום: Neo media)