השקת הליבה הופכת את רשת ה-5G של סלקום לרשת STAND ALONE ומאפשרת מתן שירותיים ייחודיים על גבייה כמו אבטחת מידע ופרטיות מוגברת, תיעדוף בשעות עומס ומהירויות העלאה והורדה גבוהות יותר.
לכבוד המיתוג היא משיקה חבילות חדשות ומבטלת את החבילות שהוצעו עד כה ברשת עבור מחזיקי מכשירים תומכים ב-5G, תחת המותג "פרימיום". רק שכרגע היכולת הייחודית היחידה שניתנת באמצעותן היא תיעדוף בעת עומס על הרשת (למשל במשחקי כדורגל או הופעות) ורק בתנאי שיש אנטנות 5G בקרבת מקום. לסלקום 2,600 אתרים מתוכם רק 1,000 של 5G.
למתחרות פרטנר-הוט (PHI) ופלאפון יש כ-900 אתרים כל אחת. סך הכל יש בארץ כ-8,000 אתרי סלולר - כלומר אין מספיק אנטנות 5G כדי לספק שירות מלא בכל הארץ.
המחיר שסלקום מציעה כעת לחבילות האלה, שכולן כוללות נפח גלישה של 1,500 גיגה - לעומת 2,000 של פלאפון, נמוך יותר ממחיר חבילות הפרימיום שהן מחליפות, ככל הנראה משום שהמחירים הקודמים היו גבוהים מדי עבור הלקוחות (יקרים ב-40% ממחירי חבילות "רגילות").
החבילות הקודמות נמכרו ב-69.90, 89.90 ו-119.90 שקל לחודש והחדשות ב-59.90, 69.90, 79.90 ו-119.90 שקל לחודש. באחד המסלולים בוטלה ההנחה של 50% על חבילות גלישה בחו"ל.
המחירים החדשים של סלקום
מסלול "5G PRO" הבסיסי יימכר במחיר של 59.90 שקל לחודש ויכלול 1,500GB גלישה בדור 5 (אם יש אנטנה מתאימה בסביבה) גלישה חופשית באפליקציות נבחרות, 5,000 דקות והודעות, 500 דקות מהארץ לחו"ל ושירות גלישה בטוחה ו-100 שקל לרכישת אביזרים ברשת דינמיקה. זה מחיר גבוה בכ-33% ממחירי החבילות ה"רגילות" של סלקום.
מסלול "5G PRO CARE" יימכר במחיר של 69.90 שקל לחודש. הוא יכלול את כל השירותים של החבילה הקודמת וכן מוקד שירות ייעודי ושירות תיקונים FIX מורחב לטלפון הנייד.
מסלול "5G PRO SOUND" יימכר במחיר של 79.90 שקל לחודש. הוא יכלול גלישה חופשית באפליקציות מוזיקה והנחה בתשלום החודשי למשך 36 חודשים על רכישת אוזניות אלחוטיות AIRPODS או BUDS.
מסלול "5G PRO FLY" יימכר במחיר של 119.90 שקל לחודש. הוא יכלול גם חבילת חו"ל הכוללת 5GB גלישה (לעומת 2 גיגה בחבילה הקודמת) שתלויה בכיסוי של 5G בחו"ל ו-50 דקות והודעות, המתחדשת מדי חודש.
שימו לב שמהירות ההעלאה לא שודרגה, לפי סלקום החברה לא מתחייבת למהירות משום שזה תלוי בגורמים משתנים.
בפלאפון אגב מוכרים שלוש חבילות דומות. הבסיס יקר יותר משל סלקום אך נפח הגלישה גדול יותר: חבילת 5G MAX לייב כוללת 2,000 גיגה עם תיעדוף באירועי ספורט והופעות ומהירות גבוהה יותר ב-65 שקל לחודש; לפלאפון יש גם חבילת גיימינג ב-69 שקל לחודש עם נפח גלישה של 2,000 גיגה ושיהוי נמוך, חבילת VIP ישראל עם נפח גלישה של 3,000 גיגה עם תיעדוף ברשת, מהירות גבוהה יותר ושיהוי נמוך ב-79 שקל לחודש והיא מציעה גם חבילת VIP GLOBAL עם 10 ג'יגה גלישה בחו"ל, תיעדוף גבוה, מהירות גבוהה יותר ושינוי נמוך ב-129 שקל לחודש. בפרטנר לא מוכרים חבילות ייחודיות לשירות למרות שהשיקו ליבה - מבלינת החברה היכולות של הרשת פתוחות לכולם.
גם כעת, יש פה רק הצצה לעולם הפרימיום העתידי. סלייסינג מוגדר כחיתוך של תת רשת מתוך הרשת הכללית המשותפת והפיכתה למעין רשת פרטית אותה ניתן לנהל ולהגדיר לפי צרכי הלקוח. כך אפשר לייצר מהירות גבוהה יותר, עמידות גבוהה יותר, שיהוי נמוך ותגובתיות מהירה, רציפות, חיבור למספר ענק של מכשירים, אבטחה, בידוד הרשת ותפירתה לצרכי הלקוח – במצבים בהם המבנה הכללי של הרשת לא מתאים לצרכיו.
כיוון שנעשה בכך שימוש במבנה הקיים של הרשת הציבורית, מפעילים וירטואליים יכולים לדוגמא לקנות מחברת הסלולר מקטעים כאלה ולשווק אותם ללקוחות בעתיד. בהגדרה, השירות הזה מתאים למוסדות, חברות, קמפוסים של אוניברסיטאות (שחקנים שרוצים להפחית "רעש" מהרשת הכללית אבל בכל זאת לא רוצים לגמרי להתנתק מהרשת הציבורית). הוא מתאים גם לעולמות הרובוטיקה, כלי רכב חכמים ולמוצרי גיימינג.
גם אחרי השקת הליבה, מה שסלקום מציעה זה עדיין שירות עם מעט מאוד מהיכולות האלה. כמו הצצה לשירות העתידי, פרומו שכרגע מיועד בעיקר ללקוחות פרטיים בשל יכולותיו המוגבלות.
בתחילת השנה בסלקום מסרו ששדרוג הליבה יאפשר לה שדרוג מהירות ההעלאה למהירות שיא, מה שעדיין לא קרה; הזרמת מדיה מהירה לשני הכיוונים וחיבור למספר גבוה מאוד של מכשירים – עד מיליון חיבורים לקמ"ר. רק אז היא באמת תאפשר חוויות גיימינג, רפואה, רובוטיקה ומכוניות אוטונומיות ורשתות פרטיות שתפורות לפי צרכי הלקוח - בכל מובן. כרגע עדיין נראה שחוויית הפרימיום שסלקום מציעה היא רק טעימה, נגיעה חלקית בלבד במה שהעתיד צפוי להציע.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום, מסר בהודעה לעיתונות: "סלקום גאה להשיק את 5G PRO, הרשת החדשה והמהירה בישראל, בכיסוי הרחב ביותר בכל רחבי הארץ, עם חבילות המביאות את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לכולם. השקת הרשת ופריסת האתר ה-1,000 מאפשרות לנו להציב רף חדש של חווית לקוח בעולם הסלולר, כדי לאפשר לכל הישראלים ליהנות מהרשת המתקדמת ביותר ולהישאר מחוברים בכל מקום ובכל עת".