חנות רביעית לאושר עד בארה"ב: רשת הסופרמרקטים שמוכרת מוצרים בכשרות מהדרין פתחה בשבוע שעבר סניף חדש באינווד ניו יורק, שם יש ריכוז גדול של אוכלוסייה אורתודוקסית. אושר עד, שהוקמה ב-2009, פועלת בארה"ב מ-2016 ומפעילה סניפים בברוקלין, מונסי ובלייקווד ניו ג'רזי.
החנות החדשה משתרעת על כ-6,000 מ"ר ומציעה כ-300 מקומות חניה. לרשת קוראים בארה"ב Bingo Wholesale (בינגו הולסייל) והסלוגן שלה: "בלי טריקים ובלי שטיקים", הפך ל"No Tricks No Shticks" (נו טריקס נו שטיקס).
2 צפייה בגלריה
הסניף החדש של אושר עד בניו יורק
הסניף החדש של אושר עד בניו יורק
הסניף החדש בניו יורק
(צילום: אושר עד)
החנות הרביעית מביאה את אושר עד, שבבעלות אריה בוים, אברהם משה מרגלית ויהודה לניאדו, לקצב מכירות של מיליארד שקל בשנה בארה"ב והיא צפויה לפתוח תוך שנה סניף נוסף באזור. בישראל היא מגלגלת מעל 4.5 מיליארד שקל ב-20 סניפים. לפי הרשת, הרווחיות בארה"ב ובארץ - זהה. בארץ יש לה 20 סניפים, האחרון שבהם נפתח ב-2023 בקריית ים. בארץ היא מתכוונת לפתוח עוד שישה סניפים בשלוש השנים הקרובות.
את הרשת בארה״ב ממנכ"ל היום אמיר משה, לשעבר מנכ"ל H&O. משה החליף מנכ"ל מקומי שמונה מטעמו של השותף המקומי ברשת, כאשר ההחלפה נעשתה כדי להתאים את החנות להלך הרוח של הרשת הישראלית.
2 צפייה בגלריה
הסניף החדש של אושר עד בניו יורק
הסניף החדש של אושר עד בניו יורק
הסניף החדש בניו יורק
(צילום: אושר עד)
גורם בענף אמר ל-ynet: "העסק בארה"ב לא היה מנוהל. עכשיו הוא עבר לשיווק נכון יותר, תפעול נכון יותר, תמחור נכון יותר, מגוון מדויק ללקוחות, חוויה נכונה יותר. זה קונספט שהובא ישירות מהארץ לארה"ב, כשקודם הקונספט היה למכור בזול בלי מחשבה. החנויות נראות ברמה גבוהה מאוד - בדומה לארץ והן ביעקר משרתות את האוכלוסייה היהודית. כל המוצרים בחנות הם בכשרות מהדרין והרבה סחורה ישראלית וגם מקומית".
באתר הרשת ניתן לראות שהיא מוכרת בארה"ב לא מעט מוצרים של יצרנים מישראל. בין היתר: שימורים של בני דרום, פסטרמות של עוף טוב, מוצרי אסם, שטראוס וקרליין. כמו כן נמכרים בה מוצרים של משווקי מוצרים כשרים כמו : HAOLAM, GEFEN, GIVAT ו-DAGIM. היא גם מוכרת לאמריקאים מוצרים תחת מותג פרטי של הרשת בשם Blue Pantry שלא נמכר בארץ ויש לה שם מועדון לקוחות – שלא קיים בישראל.
תחת המותג הפרטי נמכרים מוצרי מזון אך בעיקר מוצרי פארם, ניקיון וכלים חד פעמיים. הסיבה להשקת המותג הזה היתה הפעלת לחץ על הספקים המקומיים. בארה"ב הם לא משווקים לחנויות אלא למרלו"ג ולרוב הרשתות קונות מדילרים ולא ישירות מהיצרן או מהספק הראשי. כלומר: המותג הפרטי משמש כאמצעי חזק ללחוץ על הדילרים האלה.
חלק מהמוצרים שנמכרים ברשת בארה"ב זולים מישראל, למשל מבצע: 36 ביצים ב-3 דולר. המותגים מהארץ נמכרים לעיתים בזול יותר כשהם מתחרים במותגים מקומיים או במחירים גבוהים ממחירי הארץ כשיש ביקוש. בארה"ב, בניגוד לישראל, לצרכן החרדי יש יכולות קנייה גבוהות מהשוק.
עקב כך, באושר עד מתמקדים כרגע בצרכן החרדי בארה"ב. החתימה על הסכם לפתיחת סניף נוסף בארה"ב קרובה מאוד, אבל הרשת מתקשה למצוא נדל"ן לסניפים הבאים שם, כי היא מאופיינת בסניפים גדולים של אלפי מ"ר ומאות מקומות חניה.