שוב חומר רעיל בגלידות האגן דאז שמיוצרות בצרפת: היבואנית ג'נרל מילס ישראל אוספת את הגלידות מנקודות המכירה ומזהירה צרכנים לא לצרוך את הטעמים החשודים. ריקול על אותם מוצרים הוכרז בצרפת כבר בשבוע שעבר.
הפעם מדובר בטעמי גלידת שמנת משובחת בטעם וניל עם שברי אגוזי מקדמיה מקורמלים, וניל קרמל שקדים, וניל עם רוטב קרמל וחתיכות עוגה בטעם שוקולד,שלגון גלידת שמנת משובחת בטעם וניל עם רוטב קרמל בציפוי בטעם שוקולד עם שקדים קלויים וקינוח קפוט שוקולד בלגי, על בסיס שמנת, בטעם שוקולד עם שברי שוקולד מריר מעולה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
גלידות האגן דאז שכלולות בריקול
גלידות האגן דאז שכלולות בריקול
גלידות האגן דאז שכלולות בריקול
החומר הרעיל שנמצא הפעם הוא 2 כלורואתנול (chloroethanol-2), כשקודם לכן בריקול הקודם שנערך לפני כחודש מצאו בגלידה אתילן אוקסיד. החומר הנוכחי הוא נגזרת של הראשון ומטרת השימוש בשניהם הוא עבור חיטוי נגד חיידקים. ייתכן גם שמדובר בריאקציה בין אלכוהול שנעשה בו שימוש בייצור וניל (מתמצית מיובאת) לבין מים שמשמשים בהם במפעלים שהם מים מוכלרים.
בהודעה שפרסמה ג'נרל מילס ישראל, היבואן הרשמי של מוצרי האגן דאז צרפת, נמסר כי הוכרזה "החזרה יזומה של גלידות בטעמים נוספים, עקב המצאות שאריות של 2-Chloroethanol (2CE). שאריות של החומר זוהו לאחר הרחבת הבדיקות כאמצעי זהירות לאור ההחזרה היזומה שבוצעה בחודש יולי 2022 בגלידה בטעם וניל.
ציבור הלקוחות מתבקש שלא לצרוך את המוצרים הבאים:
  • האגן דאז שוקולד בלגי - קינוח קפוא על בסיס שמנת בטעם שוקולד עם שברי שוקולד מריר מעולה / 473 מ"ל: תוקף המוצר: 30/05/2023. ברקוד מוצר: 74570610051. יצרן: האגן דאז צרפת. יבואן: ג׳נרל מילס ישראל בע״מ.
  • גלידת שמנת משובחת בטעם וניל עם שברי אגוזי מקדמיה מקורמלים / 473 מ"ל: תוקף המוצר: 04/06/2023. ברקוד מוצר: 74570174003. יצרן: האגן דאז צרפת. יבואן: ג׳נרל מילס ישראל בע״מ.
  • גלידת שמנת משובחת בטעם וניל עם רוטב קרמל וחתיכות עוגה בטעם שוקולד / 473 מ"ל: תוקף המוצר: 26/05/2023. ברקוד מוצר: 3415581187113. יצרן: האגן דאז צרפת. יבואן: ג׳נרל מילס ישראל בע״מ.
  • האגן דאז וניל קרמל שקדים שלגון גלידת שמנת משובחת בטעם וניל עם רוטב קרמל בציפוי בטעם שוקולד עם שקדים קלויים / 80 מ"ל: תוקף המוצר: 01/06/2023. ברקוד מוצר: 3415587403057. יצרן: האגן דאז צרפת. יבואן: ג׳נרל מילס ישראל בע״מ.
לצורך החזרת המוצר וקבלת זיכוי לצרכן יש ליצור קשר טלפוני עם שירות הצרכנים: 1-800-224-674. עוד הודיעה החברה כי היא פועלת לאסוף את המוצרים מהמדפים באופן מיידי בתיאום עם שירות המזון מחוז מרכז במשרד הבריאות.

הריקול הקודם: "בשל שאריות אתילן אוקסיד"

לפני פחות מחודש, כאמור, החברה הודיעה על ריקול נוסף, של "גלידת שמנת משובחת בטעם וניל" האגן דאז במשקל 473 מ"ל/425 גרם בגלל הימצאות שאריות של אתילן אוקסיד.
2 צפייה בגלריה
האגן דאז וניל ריקול
האגן דאז וניל ריקול
הגלידה בריקול הקודם של החברה
(צילום: יח"צ)
אתילן אוקסיד הוא חומר הדברה מסרטן שמשמש לחיטוי ועיקור ציוד רפואי וציוד במפעלים. הוא נמצא בחומרי ניקוי וכן משמש להשמדת פטריות וחיידקים. הוא אומנם נדיף, אך הוא אסור לשימוש במזון.
ההודעה יצאה (דרך משרד הבריאות, אבל בניסוח של היבואנית) אחרי שבמדינות אחרות כבר הכריזו על ריקול דומה, בין היתר בצרפת, באוסטרליה, בטאיוואן ובסינגפור. חלקן הכריזו על ריקול למוצר כבר לפני כשבועיים. לפי ג'נרל מילס ישראל החברה קיבלה את ההודעה מהיצרן היום. גם בצרפת ההודעה פורסמה היום.