אחרי שלושה שבועות של ירידות שערים כמעט רצופות בבורסה - הידיעות לפיהן חמאס מסכים לעסקת חטופים תמורת הפסקת לחימה בשלבים, גרמו לעליות שערים בבורסה בתל אביב. גם השקל התחזק מול רוב המטבעות, ובהם הדולר והאירו, לאחר שנחלש בשבוע שעבר.
שער הדולר במסחר הרציף ירד ב-1.5% ושערו היציג נקבע על 3.66 שקלים. האירו ירד מתחת לרף ארבעה השקלים ושערו היציג נקבע על 3.96 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
נדנדת שערי המט"ח נקשרת לאחרונה באופן מאוד ברור סביב רמת הסיכויים לעסקה שתביא בעיקר להפסקת הלחימה, פחות גיוס מילואים ואפשרות להשיב עשרות אלפי מפונים ליישובי הצפון והדרום שבחזית.
בנעילה בבורסה: ת"א 125 עלה בכ-1% ות"א 35 עלה בכ-1.1%. והבנקים זינקו ב-3.1%. יצוין שבשבועיים האחרונים נרשמו ירידות, בין השאר במניות הבנקים, למרות רווחי הענק שהציגו ברבעון הראשון וחלוקת דיבידנדים של הבנקים בשיעורים של 30%-40%.
כלכלנים מעריכים עם זאת שהחלטות שעשויות להתקבל בקרוב על העלאות מיסים יגרמו לפגיעה בבורסה, כמו גם המדדים הגבוהים שצפויים בחודשים מאי ויוני בסדרי גודל של 0.5%-0.7%, שימנעו הפחתת ריבית גם ב-8 ביולי, מצב שלא מועיל להרחבת השקעות בבורסה של הגופים המוסדיים והמשקיעים.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "רגיעה בזירה הבטחונית, יזומה או כפויה, כחלק מעסקת החזרת חטופים, תתמוך בעצירת המערכת הצפונית וכן בזירות נוספות אשר הצהירו על הקשר הישיר שבין ההסלמה ללחימה בעזה. להערכתנו, הפסקת הלחימה תתמוך בייסוף השקל לעבר רמת 3.60-3.58 שקל, ובהמשך אף יותר. אולם בניגוד לשנים קודמות נתוני המאקרו יבלמו ייסוף קיצוני עם כניסת זרים שיבקשו לרכוש מטח ברמות קיצון נמוכות".
יוסי פרנק, מנכ"ל ובעלים אנרג'י פייננס: "השקל ממשיך לשקף את מצב הרוח הבטחוני ותו לא, או במילים אחרות, פעילות ספקולטיבית נטו מחלישה אותו כשנשמעים קולות מלחמה ומחזקת אותו כשפורצים פעמי שלום. כך ראינו שכבר בעת נאום ביידן החל השקל להתחזק במסחר מעבר לים והיום עם ההודעה המצרית הוא ממשיך להתחזק. הריבית משחקת פקטור משני בלבד אבל הנמכת הציפיות להורדת ריבית בישראל לנוכח מדדי המחירים תומכת אף היא בהתחזקות השקל".
פורסם לראשונה: 12:22, 03.06.24