אור ירוק לפרויקט פינוי בינוי רחב היקף במרכז הארץ בהשקעה של מעל שני מיליארד שקל: ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בעיריית אור יהודה המליצה בסוף השבוע להפקיד בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז תוכנית פינוי בינוי במתחם היסמין במרכז העיר, הכוללת הקמה של 1,428 יחידות דיור חדשות.
מדובר בפרויקט בשכונת קריית גיורא הוותיקה, שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה (הקו הסגול), ובמסגרתו יפונו 308 יחידות דיור קיימות ב-14 בניינים ישנים בני 3 קומות שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת במתחם הרחובות היסמין, העצמאות, יקותיאל אדם, החצב והחבצלת, לא רחוק מיהוד-מונסון. במקום יוקמו 11 בניינים חדשים, 6 מהם מגדלים בני 23-29 קומות ו-5 מבנים בני 5 קומות על שטח בהיקף של כ-30 דונם עם חניון תת קרקעי בן 5 קומות מתחת לקרקע.
1 צפייה בגלריה
מתחם פינוי בינוי של קבוצת גבאי, שכונת גיורא אור יהודה
מתחם פינוי בינוי של קבוצת גבאי, שכונת גיורא אור יהודה
מתחם פינוי בינוי בשכונת גיורא באור יהודה
(הדמייה)
את התוכנית, שנערכה על ידי משרד רן בלנדר אדריכלים, מובילות קבוצת גבאי, שתקים 900 דירות, וקבוצת הכשרת היישוב, שתבנה את 528 הדירות הנוספות. היקף ההשקעה המוערך בפרויקט כולו נאמד בכ- 2.3 מיליארד שקל והוא צפוי לכלול גם חזית מסחרית בהיקף של כ-2,250 מ"ר ושטחי ציבור בהיקף של כ-17 אלף מ"ר, שיכללו גני ילדים, מעונות יום, מועדון קשישים בתי כנסת ומרכזי בריאות.
מדובר בתוכנית שקידומה החל ב-2018, אז נערכה הפגישה הראשונה עם העירייה ומינהלת ההתחדשות העירונית באגף ההנדסה. ב-2019 החליטה העירייה להצטרף כמגישת התוכנית והדיון בוועדה המקומית נערך כ-4 שנים לאחר מכן, באוגוסט 2023, וכעת כאמור הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית. בשלבים הבאים תדון הוועדה המחוזית בתוכנית ותחליט אם לאשר אותה להפקדה להתנגדויות הציבור.
לדברי דניאל נמרודי, סמנכ"ל הכשרת הישוב: "זוהי אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט, שישנה את פני השכונה הוותיקה בעי, עם מאות דירות חדשות, מבני ציבור ופיתוח סביבתי נרחב ועם נגישות תחבורתית. אנו מקדמים במתחם 530 דירות חדשות וגאים לשתף פעולה עם העירייה קבוצת גבאי ומעל הכול עם נציגות הבעלים, אשר יחד איתנו משקיעות רבות בקידום הפרויקט".
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי, הוסיף כי "הפרויקט מהווה נקודת מפנה משמעותית בהתחדשות העירונית באור יהודה, ומהווה את התב"ע (תוכנית בניין עיר) הגדולה ביותר שמקודמת כיום בעיר. הוא ישפר את חיי הקהילה הקיימת ויעודד הגירה של אוכלוסייה צעירה לשכונה. אנחנו מאמינים באור יהודה ובהתפתחותה ותכננו ובנינו מאות יחידות דיור ולאחרונה התחלנו בהקמת פרויקט נוסף. בפרויקט הנוכחי נשקיע כ-1.5 מיליארד שקל".
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, מסרה: "תוכנית היסמין היא בשורה חשובה עבור התושבים, שמשוועים במשך שנים לחדש את הדירות הישנות שבהן הם מתגוררים ללא פתרונות מיגון ושאינן עמידות בפני רעידות אדמה. זהו המשך ישיר לתהליך ההתחדשות העירונית שמקודם בעיר באמצעות כ-20 פרויקטים שנמצאים בשלבים שונים".