אל על חוזרת להיות רווחית ומציגה בסיכום הרבעון השלישי התאוששות מהותית ממשבר הקורונה - שפגע כמעט אנושות בתעשיית התעופה העולמית. החברה מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 66.8 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 136 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בהתאם לתוצאות הוסרה הערת העסק החי מדוחות החברה שפורסם הבוקר (רביעי).
לפי הדוח, אל על עדיין נמצאת בהיקף פעילות של כ-72% ביחס להיקף הפעילות בשנת 2019, טרום משבר הקורונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: שאטרסטוק)
החברה הציגה פלוס בשורת הרווח הנקי גם ברבעון הקודם, אך זה נבע ממכירת מועדון הנוסע המתמיד – וזו הפעם הראשונה מאז משבר הקורונה שבה החברה מציגה רווחים על בסיס הפעילות התפעולית שלה.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-625 מיליון דולר, לעומת כ-253 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021 – זינוק של 147%. ההוצאות התפעוליות עמדו על 488 מיליון דולר, לעומת הוצאות של 270 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
אל על רושמת ברבעון רווח תפעולי של 102 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 109 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) עמד על 156 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בדוח החברה מתייחסים לעסקת הנוסע המתמיד עם הפניקס, ונכתב כי "בחודש יוני 2022 חתמה אל על עם הפניקס על הסכם לקבלת מימון של 130 מיליון דולר אגב מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד על ידי החברה. במסגרת העסקה, חתמו החברה, חברת הנוסע המתמיד והפניקס על כתב למתן אופציה להפניקס לרכישה של עד 25% ממניות חברת הנוסע המתמיד, אופציה אותה מימשה הפניקס ברובה בחודש ספטמבר 2022 באמצעות רכישה של 19.9% ממניות חברת הנוסע המתמיד שהוחזקו בידי החברה, בתמורה לסך של כ-14 מיליון דולר. נכון למועד דוח זה מחזיקה החברה 80.1% ממניות חברת הנוסע המתמיד והפניקס מחזיקה 19.9% מהמניות".