אולווייז (always) תמכור תחתוני מחזור רב פעמיים: הקטגוריה הצומחת של תחתונים רב פעמיים שמחליפים את מוצרי ההיגיינה החד פעמיים מקבלת שחקן חיזוק משמעותי. בתאגיד הענק פרוקטר אנד גמבל החליטו להצטרף לטרנד ולמכור תחתונים שמיועדים לשימוש בזמן הווסת, לצד המשך מכירת תחבושות היגייניות, מגן תחתון ותחבושות ותחתונים לדליפת שתן. גם תחתוני המחזור יימכרו תחת המותג אולווייז, שנחשב לדומיננטי בקטגוריה.
התחתונים יחלו להימכר היום (ראשון) בסופר-פארם אונליין ויימכרו בחנויות סופר-פארם החל מ-11 בדצמבר. בכך, ישראל תהיה המדינה השנייה בעולם שמשיקה את תחתוני המחזור הרב פעמיים של מותג always, אחרי השקה מוצלחת בצרפת.
סגמנט תחתוני המחזור בצמיחה של 20% מדי שנה
תחתוני מחזור הם תחתונים עם יכולת ספיגה, שבתום השימוש יש לשטוף (עד שהמים נטולי צבע) ואז לכבס. הם נמכרים מ-2015 ונמצאים בנסיקה כבר מספר שנים. מצד אחד יחסי הציבור שלהם טובים משום שהם מסייעים לצמצם פסולת, אך מצד שני נגד חלק מהיצרניות הוגשו תביעות על כך שהתחתונים שהן מייצרות מכילים תרכובות PFAS, שעלולות לפגוע בבריאות.
הסגמנט של תחתוני המחזור בארץ נמצא בצמיחה של 20% בשנה. כלל קטגוריית ההיגיינה הנשית מגלגלת כ-460 מיליון שקל בשנה: 200 מיליון שקל מתוכם - תחבושות; 150 מיליון שקל - מגן תחתון; ו-50 מיליון - טמפונים. החלוצה בארץ היתה חברת מודיבודי, מותג אוסטרלי שנמכר גם בסופר-פארם מ-2022. פרוקטר החליטה להיכנס לקטגוריה אחרי שקנתה חברה אמריקנית בשם Proof.
הדגמים של תחתוני always יימכרו בשתי גזרות: גזרת היפסטר (מותן נמוך), "לספיגה גבוהה", במידות XS, S, M, L, XL וגזרת High Waist (מותן גבוה), "לספיגה מקסימלית" (יכולת ספיגה טובה יותר מגזרת היפסטר, אך ככל הנראה – תחתונים עבים יותר), במידות S, M, L.
לפי פרוקטר, התחתונים הן לשימוש ארוך טווח שאמורים לספק הגנה במשך 12 שעות, עם נוחות של תחתונים רגילים, אך מכילים ארבע שכבות ספיגה וטכנולוגיה לנטרול ריחות. בעתיד צפוי שישיקו תחת המותג אולווייז גם בגדי ים ופריטים נוספים. פרוקטר מכרה בעבר בארץ גם גביעוניות למחזור אך יצאה מהקטגוריה הזאת.
אין בשורת מחיר, אך בטווח ארוך יש חיסכון
מותגים אחרים של תחתוני מחזור שנמכרים בישראל, מציעים מוצרים עם תכונות דומות: ידידותיים לסביבה, בד רך ונעים, ו-4-3 שכבות ספיגה (יש תחתונים עבים יותר לספיגה גבוהה וכאלה לספיגה נמוכה יותר, שהיתרון שלהם הוא קלילות הבד). לכן התקווה היתה שפרוקטר תוריד את המחירים בשוק, שכיום נעים בין 100 ל-300 שקל לפריט או לשלישייה.
בפרוקטר מעדיפים לשים דגש על הטכנולוגיה והבד הנעים, על הנוחות ועל מניעת הדליפות, כך שלא נראה שתהיה פה בשורת מחיר. את המחיר לצרכן תקבע סופר-פארם, אבל מסתמן שהמוצרים יושקו במחירים דומים לקיימים בשוק.
יחד עם זאת, כל מוצר כזה אמור לצמצם פסולת ולחסוך כסף, כי הוא מחליף מוצר חד פעמי, שבארץ לרוב מדובר במוצרים יקרים שנשים משלמות עליהן 30-15 שקל לפחות. לשם השוואה בבריטניה אין מע"מ על מוצרי היגיינה נשית.
לעומת רכישה מדי חודש או חודשיים של מוצרי היגיינה חד פעמיים למחזור, תחתוני מחזור רוכשים פעם אחת והם יכולים להחזיק עד שנתיים ויותר, אבל זה מצריך קנייה של 5-3 תחתונים, תלוי באורך המחזור. כלומר מדובר בהוצאה של מאות שקלים. כל זוג יכול לספוג כמו 4 תחבושות וטמפונים או גביעונית אחת ובכך להחליף לפחות 200 פריטים חד פעמיים.
מודיבודי, חלוצת תחתוני המחזור בישראל, מוכרת בארץ מארז בגזרת ביקיני 3 יחידות ב-168 שקל במבצע, כשכל האתר נמצא כרגע במבצעים לבלאק פריידיי. תחתונים בגזרת היפסטר נמכרים ב-130-100 שקל במקום ב-200 שקל. חוטיני בשת"פ עם פומה נמכר ב-53 שקל במקום ב-89 שקל. היא מוכרת גם טייטס קצר ב-88 שקל במקום ב-100 שקל ובגד ים לנערות ב-233 שקל במקום ב-389 שקל.
האתרים הבריטיים נקסט ומרקס אנד ספנסר שולחים לארץ מארז שלישייה ב-100 שקל וב-96 שקל בהתאמה. גם באינטימה מוכרים תחתוני מחזור ב-119.90-89.90 שקל. בג'ק קובה מוכרים כרגע 2 ב-219 שקל, בדלתא מוכרים תחתוני מחזור ב-149.90-129.90 וכעת ב-99 שקל, ובפיקס מוכרים ב-139.90-119.90 שקל או 69.90 בקניית 3 פריטים.
באתר סופר-פארם מוכרים את מודיבודי, תחתוני לייף (מתוצרת דלתא) ופריטים של אורגניק ונורה (שגם מוכרים תחבושת רב פעמית).
אור אלנצויג, סמנכ"ל שיווק פרוקטר אנד גמבל ישראל מסר: "תחתוני always מביאים לשוק הישראלי את האמינות, המומחיות ואת האיכות הבלתי מתפשרת של המותג. אנחנו מאוד נרגשים להיכנס לקטגוריה החדשה, כמדינה השנייה בעולם, עם מוצר שפותח במשך שנים כדי להיות הטוב ביותר".