חברת הבינה המלאכותית Perplexity השיקה בארצות הברית שירות שמאפשר למשתמשים לקנות מוצרים מבלי להיכנס לאתרים של המוכרים. כך, למשל, השירות מאפשר ללקוחות לבקש רשימת קניות לטיול, האפליקציה תציג רשימת מוצרים, ותציע לקנות אותם בלחיצת כפתור.
מנוע החיפוש, יאפשר ללקוחות לבצע חיפושים מורכבים יותר. לקוחות יוכלו לחפש למשל את "מכונת הקפה בעלת הדירוג הגבוה ביותר מתחת ל-500 דולר". הכלי יציג למשתמשים פרטים על כל מוצר כמו מחירים, מידע על המוכר, תיאור קצר ויתרונות וחסרונות של המוצר. לפי החברה, השירות יחשב את המיסים בהתאם לכתובת המשלוח, ויאפשר לקנות את כל המוצרים בלחיצה אחת, גם אם הם נמכרים על ידי מוכרים שונים.
1 צפייה בגלריה
וויט
וויט
Perplexity
(צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
שירות נוסף שמנוע החיפוש החדש יאפשר הוא חיפוש מוצרים לפי תמונה. למשל, ניתן לצלם סלון ולבקש מהשירות שיציג לי את כל המוצרים, ולקנות אותם. וכל זה בכמה קליקים בודדים. החברה ציינה כי מנויים לשירות ה-pro של החברה, יקבלו משלוח חינם. לטענת Perplexity , תוצאות חיפוש המוצרים והמלצות השירות אינן מוטות וכרגע אינה מציעה למוכרים קידום ממומן של מוצרים.
השקת השירות עשוי לאפשר ל-Perplexity להתחרות בחברות מובילות בתחום כמו גוגל או אמזון. לפי yahoo, עוד לפני השקת השירות החדש, ל-Perplexity יש מאה מיליון שאילתות חיפוש בכל שבוע. לאחר ההודעה, מנכ"ל Perplexity, ארנביד סריניוואס, אמר לאתר Fortune, "אני לא חושב שאנחנו לגמרי מבינים איך ה-AI מדרג את המוצרים". לגבי מטרות החברה להצליח להתחרות בגוגל ובאמזון אמר: "אני בטוח שעוד נגיע לשם".
בתחילת החודש Perplexity סיימה סבב גיוס שהעלה את שוויה ל-9 מיליארד דולר - פי שלושה מהערכת השווי שלה לפני באפריל. זה היה סבב הגיוס הרביעי של Perplexity השנה. בכך הפכה Perplexity לאחד מהסטארטאפים הצעירים בתחום הבינה המלאכותית בעלי השווי הגבוה ביותר. בתחילת השנה הוערכה החברה בשווי של רק 520 מיליון דולר.