המסעדנים הודיעו הערב (שבת) כי יחדלו לשלם מיסים החל ב-15 בחודש. "זה איננו מרד חלילה, אלא כורח המציאות העגומה", כך הודיע הערב מנכ"ל איגוד המסעדות הישראלי, שי ברמן.
במכתב דחוף ששיגר למ"מ מנכ"לית הביטוח הלאומי, ירונה שלום, נאמר כי "מאז שבת השבעה באוקטובר תעשיית המסעדות בישראל מושבתת כמעט לחלוטין. למעשה, מסעדני ישראל בגדלות נפש מעוררת הערצה, פתחו את מטבחיהם בהתנדבות מלאה, לטובת בישול ושליחת מנות לחיילינו בחזית ולמפוני העורף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
מסעדה סגורה כיסאות
מסעדה סגורה כיסאות
מסעדה סגורה
( צילום: תיקי גולן)
"סגירת הפעילות העסקית מביאה גם לעצירת תזרים המזומנים. בהיעדר החלטת ממשלה על תוכנית סיוע לעסקים, אין למסעדות יכולת לשלם כעת מיסים לרשויות השונות".
עוד נכתב כי "נדהמנו לקבל את הודעתכם מה-10 בחודש כי תשלומי הביטוח הלאומי יידחו בשלב זה אך ורק לעסקים שמצויים בטווח של 40 קילומטר מגבול עזה", נאמר בפנייה של איגוד המסעדות. "הודעה זו מנותקת מהמציאות הביטחונית החמורה השוררת בכל רחבי הארץ".
בעלי המסעדות תובעים ממלאת מקום מנכ"לית הביטוח הלאומי לשקול את ההחלטה ולהביא לדחייה גורפת של התשלומים לתקופה של לפחות שלושה חודשים, ללא ביורוקרטיה מיותרת.
הפנייה נשלחה גם לשר העבודה יואב בן צור, לשר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, למנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, ולמ"מ מנהלת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, נעמי היימן-רייש.