אסם נסטלה הודיעה היום (ה') כי "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק ממוצרי החברה בקטגוריות: קפה, שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר, בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה".
בין היתר קפה (טייסטרס צ'ויס ונסקפה) יתייקר ב-9%, פתיבר ב-4%, שוקולד (קיטקט וטבלאות) ומאפה (למשל, עוגת הבית) ב-7%, טבעול וסלטי צבר יתייקרו ב-8%, רטבים ב-7% וקטשופ ב-5%. לפי החברה, עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות וייכנס לתוקפו ב-1.1.25.
נזכיר כי אסם העלתה ביולי מחירים של חלק מהמוצרים, בהם: במבה, ויטמינצ'יק ופתיתים. גם בינואר השנה החברה ייקרה חלק מהמוצרים שלה. לצד זאת, אסם-נסטלה הודיעה לקמעונאים ביולי שתוזיל בעד 15% חלק ממותגיה בקטגוריית דגני הבוקר.
ההודעה של אסם היום על העלאת מחירים מגיעה לאחר שאתמול יוניליוור הודיעה לקמעונאים שהיא תייקר ב-1 בינואר את שני מותגי השוקולד שלה - ורד הגליל וקליק. לפי ההודעה שהעבירה לקמעונאים, ההחלטה על עליית המחירים התקבלה "עקב העלייה הנמשכת במחירי הקקאו בעולם שמגיעה ל-100% רק בשנה החולפת. עלייה זאת אינה מאפשרת לנו לספוג גידול בעלויות". מהחברה נמסר כי ההתייקרות תהיה בטווח של 12%-16%.
גם שטראוס הודיעה לקמעונאים שתעלה ב-1 בינואר מחירים של חלק קטן ממוצריה, שהמכר שלהם משמעותי, ב-9%-18%. לעומת זאת היא תוזיל שמן זית יד מרדכי ב-10%, אחרי שבתחילת השנה ייקרה אותו ב-25% וב-2023 ייקרה אותו ב-6%.
במסגרת ההתייקרות: שוקולית, קפה נמס ואבקת קקאו יתייקרו ב-18%. טבלאות שוקולד פרה, פרה קראנץ' וספלנדיד יתייקרו ב-18%. עד חצות ורבע לשבע יתייקרו ב-9%. חטיפי שוקולד עלית כמו פסק זמן, כיפכף ומקופלת באריזה משפחתית יתייקרו ב-14% וכך גם מאפים.