עובדי התעשייה האווירית יקבלו בונוס בגובה של כ-118 מיליון שקלים בגין רווחי השיא של שנת 2023, שמהווים כ-10% מרווחי החברה. הבונוס יחולק ל-15,000 העובדים וינוע בין 4,000 שקלים ל-19,000 שקלים.
מדובר במענק גבוה בהשוואה לזה שחולק להם בשנה שעברה, שעמד על קרוב ל-80 מיליון שקלים. כזכור, רווחי החברה בשנת 2023 הסתכמו ב-320 מיליון דולר, גידול של 49%.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
במקביל, אישר דירקטוריון תע"א את העברת הדיבידנד בסך 580 מיליון שקלים למדינה, אם כי עדיין לא מדובר בסכום סופי. תע"א היא חברה ממשלתית, וככזאת היא מחויבת בהעברת 50% מרווחיה לידי המדינה. אלא שהשנה החברה ניסתה לצמצם את גובה התשלום בטענה לצרכים ביטחוניים שגדלו כמו מיגון מפעליה וצרכי מחקר ופיתוח, כל אלה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המו"מ עם האוצר בנושא זה לא הסתיים, ועדיין לא ברור אם באוצר יסכימו לדרישת תע"א ויפחיתו מגובה הדיבידנד. הסיבה שכעת אושר בדירקטוריון תשלום הדיבידנד היא כי לא ניתן לפי נוהלי רשות החברות לשלם לעובדים את הבונוס בגין רווחי החברה ללא תשלום הדיבידנד למדינה.
השנה ייהנו העובדים, במיוחד הבכירים, לא רק לא רק מבונוס רווחים. ועד עובדי תע"א, בראשות יאיר כץ, השיג מענק נוסף לבכירים המוערך ב-45 מיליון שקלים כפיצוי חליפי לקידום בדרגות. זאת במסגרת הסכם ביניים שהושג בין הוועד לממונה על השכר באוצר בסכסוך בדבר עדכון דרגות בחברה. מדובר בנושא שהיה בהקפאה בעקבות התנגדותו של הממונה על השכר לקידומי דרגות בחברה בגין חריגות שכר בגובה מאות מיליוני שקלים שביצעה ת"א בעבר, והממונה דורש לקבלם בחזרה.
הוועד איים לעכב עסקת הענק למכירת מערכת "החץ" לגרמניה, וביום חמישי האחרון הוסכם בין הוועד לבין הממונה על השכר באוצר, בהסתדרות וכן השר הממונה על החברות הממשלתיות, דודי אמסלם, על מתווה ביניים בנושא במסגרתו יחולקו, כאמור, 45 מיליון שקלים נוספים ללא קשר לבונוס הרווחים. במקביל הוחלט כי הצדדים יכנסו למו"מ אינטנסיבי להסדרת חריגות השכר מהעבר.
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "אני מברך על הרגע החשוב הזה שבו אנו יכולים להעניק דיבידנד למדינה, בייחוד בימים אלה בהם צרכי המדינה גדלו בכל התחומים, לרבות בצרכי הביטחון. אין ספק כי המשך הצמיחה הגדולה כל כך, תוך מתן עדיפות לצה"ל ולכוחות הביטחון ובאותה עת השמירה על לקוחותינו בחו"ל, מתאפשרת בזכות המנהלים, המנהלות, העובדים והעובדות ולכן גם הם זכאים ליהנות מבונוסים ומחלוקת רווחים".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "אנחנו גאים בתוצאות העסקיות המרשימות שהן פועל יוצא של פעילותם המסורה של העובדים והמנהלים בחברה, ומדגישים את מגמת הצמיחה המתמשכת שלה. אין ספק כי כשהחברה מרוויחה ולמדינה מוענק דיבידנד, גם העובדים מרוויחים ורואים שכר לנחישותם".