עסקים כרגיל בדרום? קבוצת אירני פתחה חנות דגל חדשה של פקטורי 54 בביג באר שבע. מדובר בחנות ענק בסטנדרטים ישראליים, בת שתי קומות שמשתרעת על פני 2,250 מ"ר והיא כוללת בית קפה ומתחם קוסמטיקה, ויעבדו בה כ-50 מוכרים. גובה ההשקעה בחנות: 22 מיליון שקל, כשבדרך כלל בחנויות חדשות שנפתחות בארץ ההשקעה עומדת על סדר גודל של 10-3 מיליון שקל ומטה.
זאת בעצם חנות כלבו, שמוצגים בה במתכונת של חנות בתוך חנות מותגים כמו בוס, פולו ראלף לורן, לקוסט, טומי הילפיגר ו-CK. עוד מותגים שנמכרים בחנות: לולו למון, דולצ'ה וגבאנה, איזבל מאראנט, ברברי, טורי בירץ, ויקטוריה בקהאם, מייקל קורס, מארק ג'ייקובס, זימרמן ואוף ווייט.
3 צפייה בגלריה
החנות החדשה של פקטורי 54 בב"ש
החנות החדשה של פקטורי 54 בב"ש
החנות החדשה של פקטורי 54 בב"ש
(צילום: עמית גורן)
3 צפייה בגלריה
החנות החדשה של פקטורי 54 בב"ש
החנות החדשה של פקטורי 54 בב"ש
(צילום: עמית גורן)
"זאת חנות ייחודית, אין כזה דבר במדינה וגם לא תהיה חנות כזאת לדעתי בשנים הקרובות", טוען רוני אירני, מבעלי קבוצת אירני, הבעלים של פקטורי 54. "זאת הצדעה לדרום והצדעה לב"ש, כי היינו בצומת החלטות לגבי החנות. שאלנו את עצמנו לפני כשנה האם להקים בב"ש חנות אחת במקום כמה חנויות, האם לפתוח חנות עם שתי קומות, האם לפתוח בה בית קפה, האם להכניס גם קוסמטיקה ובישום, האם להשקיע השקעה גדולה מאוד בחנות כזאת? כשהכל כמובן בסטייל ובאופן לא מנקר עיניים. והבנו את האחריות שלנו כמובילים באופנה כן לפתוח בב"ש חנות דגל כזאת. ודווקא בתקופה הזאת".
אתם לא חוששים לפתוח חנות של מותגים כאלה בב"ש, בתקופה כזאת? "כשאנחנו באים למתחם הרבה עסקים באים איתנו. היזם בעצמו לא היה נכנס לפרויקט כזה אם לא היינו שם. שאלנו את עצמנו שאלות, כי אנחנו לא מנותקים מהפן הכלכלי, הכל פה מחושב, אבל כן מאוד מתקבל על הדעת לעצור ולראות איך תתקדם המלחמה.
"אנחנו חושבים שלאנשי עסקים צריכה להיות אחריות למה שקורה במדינה. לכן, עבורנו זאת התגייסות לאומית: כשאנשי עסקים מאמינים במדינה - הם מונעים קריסה כלכלית. מבחינתי כל אחד צריך לתת את חלקו והרגשנו שאם פקטורי נכנסת לכזה מקום, היא יודעת מה היא עושה ואחרים גם יראו זאת כך, למרות התקופה המאתגרת, ואנחנו חושבים שלדרום מגיע כזה מקום. הרי יש באר-שבעים שמגיעים במיוחד לת"א כדי לקנות בפקטורי. אז אנחנו רוצים לחזק את הדרום, לייצר תנועה חיובית, לייצר מקומות עבודה ושיקנו בב"ש נשמח גם לפתוח פרויקט דומה בצפון".
3 צפייה בגלריה
רוני אירני
רוני אירני
רוני אירני
(צילום: אביגיל עוזי)
יש טענה שכלבו זה לא קונספט שאוהבים בארץ, שהוא נכשל פה. "כי בחנויות דומות שהיו בארץ לא היו מותגים נכונים. זה גם נכון לומר שבעידן האינטרנט הקונספט של מולטי ברנד מאוד נפגע, אבל אנחנו יבואנים של כל המותגים בחנות, אנחנו בונים את החנויות בעצמנו והידע העמוק שלנו בקמעונאות מאפשר לנו לאגד את כל המותגים באותו חלל. כולל מחלקת ביוטי גדולה ובית קפה שמוכר קפה ייחודי ומאצ'ה, במטרה שזה יהיה מרכז שאנשים יגיעו אליו להרצאות, פלטפורמה להצגת אמנים מקומיים מהדרום ותרומה לכלכלת הדרום".
המחירים בחנות החדשה לא יהיו שונים מחנויות פקטורי בשאר חלקי הארץ, והם לרוב בינוניים עד גבוהים מאוד לרשתות קניונים. לדוגמה, נעלי פומה אינדור או.ג'י נמכרות ב-550 שקל, סריג צמר אוברסייז לגברים של לקוסט נמכר ב-2,990 שקל, ג'ינס ליווייס סקייט ספר ספאק נמכרים ב-729 שקל, לגינגס של לולולמון נמכרים ב-500-400 שקל, ארנק כרטיסים של סן לורן נמכר ב-1,290 שקל, תיק כתף של מייקל קורס עולה 1,790 שקל, בגד ים שלם של פנדי נמכר ב-2,190 שקל, סט פיג'מה ממשי של אוליביה וון הלה נמכר ב-2,690 שקל וקרם גוף 175 מ"ל של ג'ו מלון נמכר ב-370 שקל.