תשע שנים מאז החלה להתאכלס - שכונת אגמים, שקרויה על שם האגם הנמצא במרכזה, הפכה לאבן שואבת לתושבי העיר והאזור כולו.
השכונה, שממוקמת בדרום-מזרח העיר עם נגישות גבוהה לכביש 4, מאופיינת בבניינים נמוכים של עד 13 קומות, כשבסוף תהליך הבניה תכלול כ־4,000 יח"ד.
2 צפייה בגלריה
אפגד באגמים.
אפגד באגמים.
אפגד באגמים.
(צילום: לירן פוגל)

במרכז השכונה הוקם פארק אקו־ספורט, המתפרס על פני 600 דונם, בהשקעה של למעלה מ־120 מיליון שקל, וכולל אגם מלאכותי מהגדולים בישראל, לצד בריכת חורף טבעית. הפארק מאופיין בסביבה טבעית ופסטורלית בסמוך לדיונות חוליות, איצטדיון אתלטיקה קלה, בתי קפה ומסעדות, אלפי עצים ירוקים, נקודות תצפית מרהיבות, מתחמי יוגה ופילאטיס, אמפי עם 880 מקומות ישיבה, מתקני סירות ושיט ועוד מגוון אטרקציות תיירותיות. האתר מתוכנן כפארק עירוני עכשווי וסביבתי, המשמר את המשאבים הטבעיים והמערכות האקולוגיות הקיימות במקום, ובהתאם לחזון העירוני שמובילה העירייה, ישמש מרכז לפעילות אתלטיקה וספורט ימי.
התוואי של הפארק הוא חלק ממסדרון אקולוגי, הנמתח ממזרח למערב. בדרומו דיונות חול ובצפונו אגן טבעי היוצר בריכת חורף גדולה.
הפארק מציע גם חוויה ספורטיבית, הן למיטיבי לכת והן לחובבי ספורט וכושר: לאורכו כשלושה ק”מ של שבילי אופניים, הליכה וריצה היקפיים, שמתחברים לשבילים ראשיים בעיר, ויוצרים יחד מערך שבילים עצום בהיקפו לכל תושבי העיר.
"אין ספק שהפארק החדש, לצד רצועת החוף המרהיבה של אשקלון, הוא נכס אמיתי לחובבי הפנאי והבילוי - אאוטדור והשילוב המדויק בין הטבע לספורט בפארק יוצרים חוויה מיטבית לכל המבקרים באתר, ובעיקר לתושבי שכונת אגמים הסמוכה", כך אומרת יעל דקל־הניג סמנכ"לית השיווק בחברת אפגד, הבונה ומשווקת את פרויקט "אפגד באגמים", הכולל שלושה מתחמים הנמצאים בשלבי בנייה ואכלוס שונים: המתחם הראשון, שכלל 434 יח"ד, שווק בהצלחה ואוכלס לפני כשנה. המתחם השני, הכולל כ־400 יח"ד, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים ואכלוסו קרוב. המתחם השלישי, הנמצא גם הוא בשלבי בנייה מתקדמים, כולל 150 יח"ד.

"איכות חיים על מלא"

טלי דדון, המתגוררת זה שנה וחצי בשכונה, מספרת: "עברנו מגן יבנה, כי רצינו דירה חדשה וגדולה יותר. כמו בכל התחלה ומעבר למקום חדש היו קצת חששות, אבל מהר מאוד ראינו, שבעצם שדרגנו את החיים בלי לוותר על אופי המגורים. יש כאן בשכונה שילוב מנצח בין שירותים והנוחיות של העיר ובין המגורים בכפר. בגן יבנה היינו צריכים בשביל כל דבר להיכנס לרכב ולנסוע. כאן הכול נמצא במרחק הליכה – חנויות, שירותים שונים ומערכת חינוך לכל הגילאים ואם צריך, גם מערכת של תחבורה ציבורית טובה. אני חושבת שהקסם של השכונה זה התכנון שלה, שבא לידי ביטוי במרחבים, בבניינים לא צפופים, יש שבילים מספיק רחבים לאורך הכבישים, כולל שבילי אופניים, וכל האווירה הזו ממש מזמינה לצאת וליהנות בחוץ. הפארק המרכזי הצמוד לאגם כמובן מוסיף, יש לאן לצאת, לטייל עם הילדים או בלעדיהם, סתם לצאת להליכה או ריצה או לערב רומנטי על שפת האגם. זו איכות חיים על מלא".
2 צפייה בגלריה
אפגד באגמים
אפגד באגמים
אפגד באגמים
(הדמיה: n-trace)

שריי מותהידה, נשואה ואם לשתי בנות, במקור ממושב רווחה ליד אשקלון ואם לשתי בנות בגיל 7 ו־8, מתגוררת כבר שבע שנים בשכונה: "בשנים הראשונות, כשהתחילה השכונה להתאכלס, לא היה כאן עדיין כלום בנוי, אך עם השנים הלכה ונבנתה כאן יצירה אמיתית. אפשר לומר שממש גדלנו כמשפחה עם השכונה. היא שכונה מיועדת לצעירים ומשפחות עם ילדים בכל הגילאים, כל אחד יכול למצוא כאן את האטרקציה שמתאימה לו. זה גם משהו שמאוד מחבר את התושבים בשכונה – כולם הולכים לטייל בפארק ורואים שם אחד את השני. הבנות נהנות מהעובדה שהכול קרוב ונגיש, וזו עבורנו איכות חיים אמיתית. מבחינת מערכת החינוך, יש בתי ספר עד כיתה ו', כך שלא צריך לצאת מהשכונה והכול ברגל. בתור שומרי שבת, חשוב לנו שתהיה תעסוקה לבנות בסופי שבוע, והעובדה שניתן ללכת ברגל לכל מקום, לאגם וגם לפארק, עוזרת לנו מאוד. כל מי שמגיע לבקר, מתרשם מהיופי שיש כאן. לגור באגמים זה כמו לחיות בחופשה שלא נגמרת".
נוסף על גולת הכותרת של השכונה – פארק האקו־ספורט, באגמים ניתן למצוא עוד מוקדי פנאי שהוקמו לאחרונה. לפני מספר חודשים הושק אולם רב־תכליתי עם כ־290 מקומות ישיבה, מועדון לפעילות נוער, חדרי פעילות ומחול, קפטריה ומרפסות לרווחת המבקרים והמשתמשים. בסמוך למרכז פועל מעון יום, שכולל כיתות לפעוטות, תינוקות וילדים, מטבח וחדרי פעילות, והוא מצויד במיטב המתקנים האיכותיים וברמה הגבוהה ביותר.
דקל־הניג מסכמת: "שכונת אגמים באשקלון נהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות, בעקבות המאפיינים הנוחים, הכוללים קרבה למרכז העיר, לעורקי תחבורה ראשיים, מוקדי מסחר, פארקים ומוסדות חינוך.
יעל הניג דקליעל הניג דקלצילום: ניצן הפנר
כל אלה ממצבים את המגורים בשכונה באטרקטיביות גבוהה, במיוחד בקרב משפחות צעירות, גם לאור המחיר הנגיש ביחס לאזורים אחרים בעיר, וכן גם בקרב משקיעים, המזהים את פוטנציאל השבחת הערך של הנכסים בשכונה. הקהל מורכב ברובו מזוגות צעירים ומשפחות צעירות, בני המקום והאזור, בעיקר מאשדוד הסמוכה ומערי השפלה, המעוניינים לגדל את ילדיהם בסביבה נעימה, מרווחת ובטוחה, המאפיינת את השכונה, הכוללת מוסדות חינוך, גני שעשועים וגינות מרובות עבור התושבים. כמו כן הפארק המרשים צפוי להפוך את אגמים לאטרקטיבית ומבוקשת מאוד עם סיום הפיתוח שלו בקרוב, ואני בהחלט צופה שעם הביקושים נראה גם עלייה בערך הנכסים בשכונה".