מיקרוסופט ביקשה מכ-800 עובדים שלה במחלקות הענן והבינה המלאכותית לשקול לעזוב את סין למדינות אחרות, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". העובדים, רובים מהנדסים בעלי אזרחות סינית, קיבלו הצעות מוקדם יותר השבוע לעבור לארה"ב, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.
המהלך מגיע על רקע היחסים המתוחים בין ארה"ב לסין, כאשר ממשל ביידן החליט להקשות מאוד על יבוא מסין, כולל סוללות של רכבים חשמליים, שבבי מחשב ומוצרים רפואיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט
מיקרוסופט
מיקרוסופט
(צילום: AP)
כמו כן, האמריקנים רוצים למנוע עד כמה שניתן מהסינים לפתח בינה מלאכותית מתקדמת. הבית הלבן אף שוקל מהלכים בירוקרטיים שיחייבו את מיקרוסופט וחברות טכנולוגיה נוספות לקבל רישיונות לפני הענקת גישה למוצרי הבינה המלאכותית שלהם עבור לקוחות מסין.
בתגובה לדיווח, במיקרוסופט מסרו כי אכן החברה נתנה אפשרות לעובדים לעבור ומדובר בחלק מההתנהלות הגלובלית שלה בתוך החברה. במיקרוסופט טענו כי למרות המהלך הם נשארים מחויבים לסין ולאיזור. לענקית הטכנולוגיה יש כ-7,000 עובדים באיזור אסיה-פסיפיק, כשרובם נמצאים בסין.

ארה"ב חוששת מריגול

הממשל האמריקני לא לחוץ רק מהיכולת הטכנולוגית של סין. לאחרונה הוא הורה לחברת קריפטו, בין השאר בבעלות סינית, למכור קרקע שבבעלותה בסמוך לבסיס טילים גרעיניים של ארה"ב בוויומינג מחשש לריגול. מדובר בחברת MineOne Partners, שבבית הלבן טוענים כי רוב מניותיה נמצאות בבעלות סינית. "הקרבה של נדל"ן בבעלות זרה לבסיס טילים אסטרטגי, והנוכחות של ציוד זר שמסוגל לבצע פעילויות מעקב וריגול, מהווה סיכון לביטחון הלאומי", נמסר מהבית הלבן.
כמו כן, בארה"ב אף מתכוונים להעלאות את מכסי היבוא על מוצרים בתחום האנרגיה הסינית, ובעיקר של רכבים חשמליים. נשיא ארה"ב הקודם, דונלד טראמפ, החל במהלך בתקופת כהונתו, כאשר החליט על מס בגובה של 25% על אותם רכבים, ואילו ביידן צפוי להקפיץ אותו ל-100%. זאת בניגוד לשאר הרכבים שמיובאים לארה"ב, אשר ממוסים ב-2.5%.