1 צפייה בגלריה
נוסעים מתרגשים לקראת הנסיעה הראשונה של הרכבת בקו תל אביב- ירושלים
נוסעים מתרגשים לקראת הנסיעה הראשונה של הרכבת בקו תל אביב- ירושלים
ארכיון
(צילום: עמית הובר)
בית משפט השלום בעכו קיבל לאחרונה תביעה שהגיש נהג קטר נגד רכבת ישראל וחברת הביטוח שלה "הפניקס", שנפצע אחרי שמעד במדרגות הקטר בסיום עבודתו. אף שלא היו עדים לאירוע, השופטת דנה עופר קבעה שהוא יפוצה בכ-175 אלף שקל.
הנהג (36) הגיש את התביעה במרץ 2018 וטען שנחבל בגבו כשירד מהקטר בסיום העבודה. התביעה הוגשה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לאחר שהאירוע הוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה ונקבעה לנהג נכות בשיעור של 10% בשל הגבלה קלה בתנועת עמוד השדרה.
בעדותו בבית המשפט הוא סיפר כי הנפילה אירעה בשעת לילה מאוחרת. הוא הסביר כי מדרגות הקטר שקועות ויורדים בהן כמו בסולם, עם הפנים לכיוון הקטר. לדבריו, הוא פספס עם הרגל את אחת המדרגות ונחת עם הרגליים על הקרקע. על גבו היה תיק, ובנחיתה הוא הרגיש לדבריו "קנאק קטן בגב" שבתחילה לא ייחס לו חשיבות, אך הכאב החמיר עד שנאלץ לחזור לביתו במונית כיוון שהתפתל מכאבים.
רכבת ישראל וחברת "הפניקס" טענו מנגד כי לאירוע לא היו עדים שיכולים לאשש את גרסת הנהג ושמדובר בעדות יחידה של אדם שהוא צד להליך. הן הוסיפו שבמסמכים הרפואיים הראשונים כלל לא מוזכר שנחבל בגב כתוצאה מירידה במדרגות הקטר.
אבל השופטת דנה עופר הסבירה שבית המשפט רשאי לפסוק על סמך עדות יחידה של בעל דין, אך עליו לנמק מה הביא אותו להסתפק בה. במקרה זה, ציינה, התובע תיאר את האירוע באופן ברור ומפורט ולא הפריז בתיאור נזקיו, והיא מצאה את עדותו מהימנה.
בפסק הדין צוין כי סיפור החבלה בעבודה באמת לא מופיע במסמכים הרפואיים הראשוניים, אך הדבר לא פגם באמינותו של התובע. "אכן יש חשיבות גדולה לגרסה שמופיעה בתיעוד רפואי ראשוני, סמוך לאירוע, אולם אף זו אינה חזות הכל", כתבה. "במקרה הנוכחי, גרסת הנפילה הקטר מופיעה לראשונה בחלוף שבוע ימים מהפנייה הראשונה לקבלת טיפול רפואי, כך שאין מדובר בגרסה שהופיעה לראשונה בחלוף זמן רב מהפגיעה".
השופטת פסקה כי מן המסמכים הרפואיים עולה שהתובע סבל מכאבים עזים בימים הראשונים עד כדי קושי לעמוד ושבוע לאחר מכן, כשקיבל טיפול תרופתי מסוים וחש הקלה, מסר לרופאיו את נסיבות התאונה והדברים נרשמו במסמכים.
היא הוסיפה כי ביטוח לאומי הכיר בתאונה, מה שמלמד על כך שהמעסיקה בעצמה אישרה את האמור בטפסים שהוגשו לו, המפרטים את נסיבות התאונה לפי גרסת התובע. עוד נקבע כי אין ספק שנסיבות התאונה מהוות "תאונת דרכים" כהגדרתה בחוק.
בניכוי תגמולי ביטוח לאומי, נפסק לתובע פיצוי של 151,781 שקל בגין כאב וסבל, הפסד שכר בעתיד, עזרת הזולת והוצאות. בנוסף חויבו הנתבעות לשלם לו שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בסך 23,798 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אלעד אסבן ואח' • ב"כ הנתבעות: עו"ד אבנר קלוזנר ואח' • עו"ד יוסף בשיר עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין