טרמינל X, אתר האופנה הישראלי בשליטת הראל ויזל, סיים את הרבעון השלישי עם עלייה בסך 19.7% במכירות שהסתכמו ב-109 מיליון שקל, בין השאר בזכות רכישת אתרים נוספים כמו סיסטרז והתחלת שיווק מותג הספורט המקצועי סטרונגפול, שהוא מותג פרטי של טרמינל איקס בקטגוריה של הלו יוגה, לולולמון וכו'.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-4.3 מיליון שקל בהשוואה להפסד בסך 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם הרווח התפעולי השתפר והסתכם ב-6.4 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות הסתכם ב-6% לעומת הפסד של 2.7 מיליון שקל ברבעון מקביל.
חלק מהשיפור נבע הודות למלחמה, שכן הישראלים העדיפו לרכוש אונליין מהארץ עם הבטחה למשלוח מהיום למחר מאשר להמתין למשלוחים מאתרים זרים, שהפכו בעייתיים עקב מיעוט טיסות המטען לישראל. לראיה, מספר המבקרים באתר עלה ברבעון ב-8.7% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, והסתכם ב-20.3 מיליון איש. גם הקנייה הממוצעת עלתה ועמדה על 388 שקל לעומת 364 שקל - גידול של 6.5%. ייתכן שחלק מהעלייה בסל הממוצע נובע מעליית מחירים או מהקטנת ההנחות המאפיינות מכירות סוף עונה או חיסול מלאי, שניתנו ביתר שאת ברבעון השלישי בשנה שעברה. לשיפור תרם גם תהליך ההתייעלות שעבר האתר.
יש לציין כי כעת המשלוח מטרמינל X אינו מהיום למחר אלא עד שני ימי עסקים, וזאת לדברי הרשת רק בעומסים חריגים בתקופת חגי הקניות - כשאחריהם המשלוח יחזור להיות תוך 24 שעות.
ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, אמר ל-ynet: "אני כל שנה לוקח עוד נתח שוק מאסוס ונקסט. השיפור כתוצאה משינוי מדיניות עליו החלטנו בשנה שעברה - מיקוד ברווח ולא בצמיחה ובהגדלת נתח השוק בכל מחיר. שלושת הצעדים האסטרטגיים שנקטנו והביאו לתוצאות הם: שיפור מבנה עלויות, כדוגמת איחוד מחסנים ומעבר למרכז לוגיסטי אחד בירוחם; כניסה לקטגוריות חדשות כמו ספורט תחת המותג הפרטי, תכשיטים ומוצרים לבית; ורכישת חברות רווחיות וסינרגטיות. ברבעון האחרון נרכשו סיסטרז אופנת נשים ונוסף המותג הפרטי סטרונגפול, וברבעון הרביעי יתווסף המותג עדה לזורגן בקטגוריית איפור. הקטגוריות הנמכרות ביותר הן אופנה ונעליים".
נתון ראוי לציון שתרם לרווחיות: הורדה חדה של יתרת המלאי ב-50 מיליון שקל, שיצרה לחברה תזרים מזומנים בסך 67 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקח ברבעון מקביל. הורוביץ: "היו לנו יתרות מלאי גבוהות, למדנו להיות יותר מדויקים והכנסנו את מודל השותפים שמאפשר יתרות מלאי נמוכות - לדוגמה, הרוב רוכש נעלי ואן שחור-לבן אותו נחזיק במלאי. אם מישהו רוצה נעלי ואנס ורודות, אנחנו כעת מחוברים בצורה מתוחכמת למחסנים של ואנס כך שהמשלוח נשלח מהמחסן שלהם ואנחנו לא צריכים להחזיק את כל המגוון ולממן את המלאי. לטרמינל כיום עשרות ספקים במודל שותפים. זה סיפור טכנולוגי מורכב שהצלחנו ליישם".