ההכנסות של רשת יוחננוף הסתכמו בכ-986 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023, עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה ב-2022. עיקר הגידול נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו, גידול במכירות בחנויות זהות, וכן מעיתוי חג הפסח אשר חל השנה בתחילת אפריל, לעומת מחצית חודש אפריל אשתקד.
יחד עם זאת, הרשת רשמה ירידה ברווח הנקי (בנטרול השקעה בחברת הסטארט אפ לעגלות חכמות) מ-39.6 מיליון שקל ל-33.8 מיליון שקל. יוחננוף הצליחה לשמור על הרווח הגולמי משחיקה, ושיעורו מסך הכנסות היה 27.4% לעומת 27.5%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
הרווח התפעולי נשחק ועמד על 6.5% לעומת 7.3%. הקיטון נובע מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעיתוי חג הפסח, מעלייה בהוצאות פחת והפחתות כתוצאה מגידול בהוצאות שכר דירה הצמודות למדד המחירים לצרכן, וכתוצאה מהשקעות בסניפים שטרם הבשילו. במהלך אפריל חליקה החברה דיבידנד בסך של כ-60 מיליון שקלים לבעלי המניות.
במועד הדוח יוחננוף פתחה שלוש חנויות חדשות בנתניה, אשקלון ואור עקיבא, וכן התקשרה בהסכמי שכירות במטרה להפעיל חנויות חדשות נוספות בנתיבות, בית שאן וגן יבנה. סך הכל מתכננת החברה פתיחה של 15 חנויות נוספות, שנמצאות בשלבי תכנון או בשלב הקמה במעלה אדומים, שדרות, גדרה, ראשון לציון, ירושלים, יבנה, אופקים, פתח תקווה, עפולה, יהוד ואשדוד.
"הצרכן עכשיו מדבר יוקר מחיה. היה קרב סוער, ניערנו את הספקים ונלחמנו בהם להשיג מחיר טוב יותר, זה היה אמור להשפיע דרסטי על התוצאות שלנו כי הידרנו מהמדפים מותגים גדולים, אבל פעלנו במהירות, הבאנו תחליפים זולים וזה כמעט לא נפגענו בתוצאות", כך אמר איתן יוחננוף עם פרסום תוצאות הדוחות. לדבריו, "אני עם אסם במלחמה ענקית בגלל שנגעו לי במבצעים. 50% מהמכר שלהם לא איתנו כבר שנה, ובכל זאת גדלנו ב-10% במכירות כי פעלנו. במלחמה שלנו מול הספקים השגנו הצלחה אדירה בשינוי תמהיל למוצרים חליפיים זולים יותר.
"אנו צפויים כבר השנה להגדיל את מגוון מוצרי המותג הפרטי במאות נוספים, שמהווים אלטרנטיבה זולה ואיכותית במגוון קטגוריות. האתגר שלי השנה הוא לחדור לתוך קטגוריות בלתי מנוצחות של המותגים הגדולים, ושם להשיג נתחי שוק, כמו בקפה ובחטיפים מלוחים שאסם שולטת בה. אנחנו עובדים על פרויקט החטיפים במלוא המרץ ונפתיע את השוק. אני מכוון מטרה לפגוע בקטגוריות הקריטיות של הגדולים, לא מעניין אותי להיות מוביל בקסמי שיניים במותג הפרטי. השקת קרפור לא משפיעה עלי, אני לא משחק במגרש שלהם, החנויות העירוניות, זה לא מעניין אותי. קמעונאות זה תחום רציני ולא ניתן לאסוף את הידע ביום. אם אתה לא נמצא שם כל בוקר עשרות שנים, אין לך מה להיות בתחום. לסיכום אני מאוד מרוצה מהדיוק שלנו בתוצאות".