השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום (א') את עו"ד יואב בן פורת ממשרד איתן ארז כנאמן זמני של רשת שומרי משקל. כמו כן השופט נעתר לבקשת עו"ד ליזה חדש המייצגת עובדים ברשת והקדים את הדיון בנוגע לגורל הרשת למחר (יום שני) במקום יום רביעי. זאת לאחר שבאת כוח העובדים ציינה בפני השופט ברנר כי העובדים במצוקה. "עשרות בתי אב אשר הועסקו בחברה מוצאים עצמם מול שוקת שבורה, מבלי שקיימים מקורות כספיים בקופת החברה לתשלום שכר העבודה, כאשר מצויים אנו ימים ספורים לפני חג הפסח".
השופט ברנר נעתר לבקשת רשת שומרי משקל והוציא ביום שישי האחרון צו הקפאת הליכים זמני לחברה. השופט קבע בסוף השבוע כי "לעת הזו הוכח להנחת דעתי כי עסקינן בחברה חדלת פירעון. הן מבחינה תזרימית והן מבחינה מאזנית". בשלב זה הורה השופט כי אין לפרוע את חובות העבר של הרשת ואין לפתוח נגדה בהליכים משפטיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביום חמישי בשעת לילה מאוחרת נשלחה הודעה לעובדים על ידי בעלי הרשת, משה ולילית רומם, שיידעה אותם כי הרשת הגישה בקשה למנות לה נאמן זמני. זאת, לאחר שצברה חובות המוערכים בכ-20 מיליון שקל.
בהודעה לצוותים נכתב: "לאחר שעשינו את מירב המאמצים לעמוד בהתחייבויותינו לצערנו מאמצנו לא צלחו וחברת שומרי משקל ישראל, ששימשה בית עבורנו כבר למעלה מ-50 שנים הגיעה למבוי סתום. כפי שאתם יודעים, הפעילות שלנו מבוססת ברובה על מפגשים פרונטאליים. לאור הקשיים שהחברה מתמודדת איתם הן למול חברת שומרי משקל העולמית והן כתוצאה מהחרפת המצב בין היתר בשל גזרות הקורונה, החברה הגיעה לנקודה בה לא תוכל להמשיך פעילותה כפי שהמשיכה עד היום.
"הרינו לעדכנכם כי החברה נאלצה להגיש בקשה למתן צו לפתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני לבית המשפט המחוזי בתל אביב במטרה שיפעל בין היתר לתת לכן מענה על מנת שזכויותיכן לא תיפגענה. אנו מודים לכן על כול העבודה והנתינה לאורך השנים".
עו"ד ליזה חדש, המייצגת עובדים ברשת, מסרה אתמול (שבת) בתגובה כי "החברה מעסיקה כ-100 עובדים, חלקם מועסקים בחברה מעל 20 שנה. הבשורות המרות בדבר מצבה של החברה מעמיד את העובדים בסיטואציה קשה, שעה ששכר העבודה שלהם טרם שולם ואנו עומדים בפתחו של חג פסח מבלי שיהיו מקורות לתשלום.
"אנו ננהל מרוץ כנגד הזמן על מנת לדאוג לתשלום המשכורות לעובדים מאת המוסד לביטוח לאומי במהירות האפשרית, ובמקביל נבדוק את כל החבויות לעובדים לרבות התשלומים הפנסיונים שלא בוצעו בחודשים האחרונים עקב מצבה של החברה. כולנו תקווה שימצא רוכש ותקומה לחברה באופן שתישמר הפעילות ויתאפשר אופק תעסוקתי לעשרות העובדים".

"הוצאות החברה עומדות על כ-725 אלף שקל בחודש"

לבקשה שהגישה הרשת להגנה מפני נושיה ביום חמישי בערב, באמצעות עו"ד יעל רותם, עו"ד ליאור בן-יוסף לוי ועו"ד דרור בן שמואל, צורף כנספח תצהיר של משה רומם.
בתצהיר ציין רומם: "אני משמש כיו"ר דירקטוריון החברה ומחזיק ב-25% ממניות החברה (75% מהמניות הנותרות מוחזקות על ידי אשתו לילית רומם - ל.ד). החברה שהינה הרשת הוותיקה והמפורסמת בתחום ההרזיה ואורח החיים הבריא, עברה בשנים האחרונות טלטלות אשר הביאו אותה בסופו של יום לכדי מצב של חדלות פירעון מובהק. החברה אשר מעסיקה כיום מעל ל-100 עובדים, מפעילה מעל ל-100 סניפים בהם מתקיימים מפגשים קבוצתיים לתמיכה בכ-3,500 מנויים ומנויות המצויים בתהליכי הרזיה, וכן 42 קבוצות וירטואליות באמצעות הזום, עומדת לקראת סוף דרכה.
"לחברה אין מקור למימון פעילותה השוטפת, נושיה כבר מתדפקים על דלתה בגין חובות שוטפים וכן מסתמן כבר עתה כי לא יעלה בידיה לשאת בתשלומי משכורות העובדים לחודש מרץ 2022".
עוד צוין בתצהיר, כי "עם פרוץ מגפת הקורונה ומשאושרו מענקים לחברות שנפגעו ממשבר זה, פנתה החברה בבקשות לקבלת מענקים מתאימים. בתוך כך, בשנים 2021-2020 התקבלו בידי החברה מענקים בסך כולל של כ-700 אלף שקל. מנגד, הוצאותיה של החברה עולות באופן ניכר על הכנסותיה ונאמדות בסך של כ-725 אלף שקל לחודש".

"שומרי משקל העולמית הפרה את הסכם הזיכיון"

כמו כן, במסגרת הבקשה שהגישה שומרי משקל, נטען כי בעלי המניות הזרימו סכומי כסף ניכרים בשנים האחרונות וכך סייעו לה לשאת בהוצאותיה השוטפות וניסו לאתר זכיין חלופי שייכנס בנעליהם וימשיך את פעילות החברה. "במרוצת השנים, נהנתה החברה מפעילות ענפה אשר הניבה לה רווחים גבוהים. בשיאהּ ניהלה החברה מעל 400 סניפים והעסיקה כ-200 עובדים. החברה נתנה מענה לכמיליון מנויים ומנויות ברחבי הארץ, אשר בעזרת השיטה השילו קילוגרמים רבים ממשקלם".
בין השאר, טענה החברה כי הקורונה פגעה בה, וכן כי "שומרי משקל העולמית הפרה את הסכם הזיכיון כשמנעה מהחברה את האפשרות למעבר לתשתית דיגיטלית וכאשר לא אפשרה לחברה להשיק מוצרים חדשים ששומרי משקל העולמית פיתחה ושיווקה ברחבי העולם".
בנוסף, טענה החברה, כי "שומרי משקל העולמית סיכלה אפשרות מציאת זכיין חלופי ובכך גרמה לנזקים כבדים". יחד עם זאת, יש לציין כי בין הצדדיים הוגשו תביעות הדדיות שטרם הוכרעו.
עוד עולה מהבקשה, כי כיום על צבר לקוחות החברה נמנים כ-3,500 מנויים פעילים אשר מרביתם קשורים עם החברה בהסכם למתן שירות לתקופה בת ארבעה חודשים, תוך תשלום מראש עבור התקופה. במרבית עסקאות אלו, התשלום מבוצע באמצעות עסקת תשלומים באשראי הנפרסת לתקופה האמורה (ארעה חודשים) בסכומים הנאמדים בכ-200 שקל מידי חודש לכל מנוי. יחד עם זאת, בעת האחרונה, על מנת להגדיל את מסת לקוחותיה, החלה החברה בשיווק מבצעים לתקופות קצרות יותר של שלושה חודשים.
עוד נטען בבקשה כי "יכול וניתן יהיה להכיר בנכסי הקניין הרוחני של החברה, בהם צבר לקוחותיה ומיקומי הסניפים (ה'לוקיישנים') מהם פועלת החברה, אולם בכל הנוגע למוניטין החברה וסימן המסחר שלה, הרי שאלו מצויים בבעלות שומרי משקל העולמית בהתאם להסכם הזיכיון".
בשלב זה, טרם ניתן לדעת אם הלקוחות ששילמו יוכלו להמשיך לקבל שירות. הדבר תלוי בין השאר בהמלצת הנאמן שבית משפט צפוי למנות לשופט ברנר האם להפעיל הרשת על מנת למצוא משקיע או שאין בכך טעם.
במסגרת הבקשה טענה הרשת בהקשר זה כי בקשתה מוגשת על מנת לאפשר מצב בו ימונה נאמן זמני וייכנס בנעלי החברה במשא ומתן המתנהל בינה לבין שומרי משקל העולמית, "זאת במטרה לבחון היתכנות (גם אם סיכוייה נמוכים) למתן חלופה או מענה לאלפי לקוחותיה אשר טרם השלימו את תוכנית ההרזיה, חלף הותרתם מול שוקת שבורה", נטען.
פורסם לראשונה: 07:13, 03.04.22